Forum > Demolåtar
Astis Orkester med Emlan - Du är allt som jag har (ny version)
Gurano:
Som vanligt en bra låt tycker jag, bra spelat och bra sjunget. Jag tycker dock att stråkarna inte har det bästa ljudet. Vid 65 så slutar stråken tex för snabbt för att låta bra i mina öron. Kanske om man la på pyttelite mera rum på stråkarna. Hm.........det är ju bara min smak som jag skriver om.
Ha det
Gurano
asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 04.11.2010, 11:19:31 ---Som vanligt en bra låt tycker jag, bra spelat och bra sjunget. Jag tycker dock att stråkarna inte har det bästa ljudet. Vid 65 så slutar stråken tex för snabbt för att låta bra i mina öron. Kanske om man la på pyttelite mera rum på stråkarna. Hm.........det är ju bara min smak som jag skriver om.
Ha det
Gurano
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker låten är bra!
Ska kolla över stråkarna! Antar att du menar violinerna och inte cellon.....?
Tack för lyssning och kontroll!
/Asti
MaxB:
Det är en Astilåt, inte en dansbandslåt. Ljusa stråken är jag tveksam till efter en lyssning (fräscha öron). Hur låter låten om du tystar stråken helt (den ljusare som letar stämmor)? Jag tycker inte den tillför något. Om du tystar den och glömmer bort den, saknas den då?
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.11.2010, 18:50:06 ---Det är en Astilåt, inte en dansbandslåt. Ljusa stråken är jag tveksam till efter en lyssning (fräscha öron). Hur låter låten om du tystar stråken helt (den ljusare som letar stämmor)? Jag tycker inte den tillför något. Om du tystar den och glömmer bort den, saknas den då?
--- Slut citat ---
Man kanske kan se den som en astigmatisk låt? :)
Den "ljusa" stråken förekommer i introt till varje vers och i sticket, men inte i verserna.
Jag ville ha något i introt som förstärkte och något som fyllde ut i sticket, men jag ska testa
att tysta den, framför allt i sticket. Där konkurrerar den nog en del med kören!
Tack för lyssning och tips!
/Asti
Tokai:
nä dansband är det väl inte
Tycker det låter rätt så mesigt. Framför allt trummorna
Sången är bra som vanligt
Också gitarrkompet
Lite konfunderad över partiet där "som jag har" osv från dur till moll - tanken är bra men känns lite odistinkt. Blir förvirrad av när moll blir dur. Är det dur, sen moll, sen dur och sen moll igen?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida