Forum > Demolåtar

Asti - En del av oss dör

<< < (2/6) > >>

Eddi:
Ja jag håller med en urtypisk Asti som jag gärna lyssnar på. Nedgångarna är väl att du försöker hitta lite i melodin som inte är så vanligt tror du får ge oss några dagar för lyssning så kanske dom blir lika naturliga som småländska lingon.

asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.10.2010, 22:31:31 ---Ja jag håller med en urtypisk Asti som jag gärna lyssnar på. Nedgångarna är väl att du försöker hitta lite i melodin som inte är så vanligt tror du får ge oss några dagar för lyssning så kanske dom blir lika naturliga som småländska lingon.

--- Slut citat ---
Jo, du har uppfattat det helt rätt!  :)
Vi får avvakta och se om det blir några lingon....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Kornstad:
Vackert, sparsmakat, komplett.
Inte mycket kvar att jobba med här tycker jag.

Möjligtvis något ställe på sången som känns lite osäkert, men som du skrev så var du förkyld när du sjöng in det, så det lär försvinna om du sjunger om igen.  Läge för färdiga enl. min mening.     :)

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 25.10.2010, 20:01:03 ---Vackert, sparsmakat, komplett.
Inte mycket kvar att jobba med här tycker jag.

Möjligtvis något ställe på sången som känns lite osäkert, men som du skrev så var du förkyld när du sjöng in det, så det lär försvinna om du sjunger om igen.  Läge för färdiga enl. min mening.     :)

--- Slut citat ---
Ja, jag ska sjunga om den när förkylningen släppt! Känner mig fortfarande täppt och med lock för öronen.  :wacko:
Tack för dina synpunkter!
/Asti

Rattlesnake:
Good old depp-Asti is back!  B)

Låter jättebra om allting. Hoppar till lite när stämmorna kommer in lite abrupt, men det låter inte fel. Finstämt arr, bra spelat, fina stråk- och gitarrljud. Sången låter lite konstigt rattad. Kan bara förklara det som "färgad topp, och helt öppen i botten".* Du bör nog skära den vid 100-150 hz så att puffljuden inte dominerar så.

* De där meningen blev oavsiktligt oanständig, jag svär.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion