Forum > Demolåtar
Asti - En del av oss dör
asti:
Stilla, påhittad visa om svek. Behöver säkert sjunga om när förkylningen släppt helt....
Titel: En del av oss dör
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2010
Längd: 2:52
Gurano:
Sparsmakad liten visa! Den är som dina andra låtar - behaglig att lyssna till. Bra med stråkarna som backar upp gurorna, tycker jag. Det passar bra.
Tycker dock att din sångmelodi (när du går neråt) inte är riktigt 100 - det låter inte riktigt bra i mina öron i alla fall.
Det gäller när du sjunger:
....på en enda kort sekund
....som söker något mer
Ha det gott
Gurano
MaxB:
"Absolut Asti" - får bli titeln på nästa platta från dig!
Hittar inget som jag kan tipsa om som skulle göra det bättre men vid första lyssningen tänkte jag på att pauser, i cello och stråkspel, är svåra grejer att hantera.
asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 24.10.2010, 14:21:24 ---Sparsmakad liten visa! Den är som dina andra låtar - behaglig att lyssna till. Bra med stråkarna som backar upp gurorna, tycker jag. Det passar bra.
Tycker dock att din sångmelodi (när du går neråt) inte är riktigt 100 - det låter inte riktigt bra i mina öron i alla fall.
Det gäller när du sjunger:
....på en enda kort sekund
....som söker något mer
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
OK, får fundera på nedgångarna!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.10.2010, 17:00:34 ---"Absolut Asti" - får bli titeln på nästa platta från dig!
Hittar inget som jag kan tipsa om som skulle göra det bättre men vid första lyssningen tänkte jag på att pauser, i cello och stråkspel, är svåra grejer att hantera.
--- Slut citat ---
Nej, den ska heta "Deppiga låtar 9"! :)
Jag håller med dig, pauseringar är lätt att glömma bort och svårt att få till!
Ska gå igenom stråkarna och försöka få en bra avvägning.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida