Forum > Demolåtar

Asti - En del av oss dör

<< < (4/6) > >>

Emlan:
Ja, det där rimlexikonet har du då ingen användning för!
....men vore lite kul att bläddra i det, jag som har fastnat i nån slags rim-mani.. :P
Går du och trallar in melodierna på en mp3 eller så när de dyker upp? :)

En trevlig helg önskar jag dig!
Kul att ge lite glädje:)
Jag skriver på en skoldator och nu är det någon som behöver den...
SÅ - hej så länge:)

asti:

--- Citat från: Emlan skrivet 29.10.2010, 12:24:34 ---Ja, det där rimlexikonet har du då ingen användning för!
....men vore lite kul att bläddra i det, jag som har fastnat i nån slags rim-mani.. :P
Går du och trallar in melodierna på en mp3 eller så när de dyker upp? :)

En trevlig helg önskar jag dig!
Kul att ge lite glädje:)
Jag skriver på en skoldator och nu är det någon som behöver den...
SÅ - hej så länge:)

--- Slut citat ---

Ja, jag har väl också tänkt att använda det när man kör fast, men jag har antagligen
inte orkat leta reda på var det ligger! Nu vet jag det!  :)
Jag brukar spela in låtidéer på ett spår i Cubase med enbart trall/nynnande och enkelt gitarrkomp.
Behöver komma ihåg kombinationen av sångmelodi och harmonier.
Hoppas du får en trevlig helg själv!
/Asti

egghuvud:
Jo det är som vanligt bra och helt eget. Möjligen funderade jag också på sångmelodin när det går ner till moll för första gången. Den kändes en aning tveksam. En nackdel med sån där mycket tydlig sång (om det nu finns några nackdelar?) är att man blir mycket mer kritisk till smånyanseringarna än vad man skulle vara om du döljde det med ett tjockt lager glitter.  :)

asti:

--- Citat från: egghuvud skrivet 29.10.2010, 14:16:12 ---Jo det är som vanligt bra och helt eget. Möjligen funderade jag också på sångmelodin när det går ner till moll för första gången. Den kändes en aning tveksam. En nackdel med sån där mycket tydlig sång (om det nu finns några nackdelar?) är att man blir mycket mer kritisk till smånyanseringarna än vad man skulle vara om du döljde det med ett tjockt lager glitter.  :)

--- Slut citat ---
Själv tyckte jag att det var den här nedgången som gav låten "något lite extra",
men det verkar som att flera reagerar negativt på det....
Bra att ta med sig när jag sjunger in på nytt när den envisa förkylningen släppt!
Den här typen av låtar vill jag gärna ha ett avskalat arr, där förhoppningsvis en viss känsla i sången går fram bättre.
Med ett tjockt lager glitter drunknar lätt rösten och dessutom blir det svårare att mixa!  :)
"Bra och helt eget" (inget Afzéliuz?) suger jag i mig såhär inför helgen!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Mats:
Gött asti, bra text, vore kul höra nåt up tempo eller nåt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion