Forum > Demolåtar
temu.......fire walk with me....uppdaterad 3,01
Emulator:
Tack allihop för synpunkter, vi kör på med denna som med alla andra alster (massa versioner...mycket pill ;) ) innan allt är klart.
Light head: Ett problem med vår musik tror jag är tt det ofta krävs rätt bra lyssning för att man skall uppfatta allt. Om det går att få till eller inte vet jag inte, men det är ofta MÅNGA lager av ljud, och förste efter flertalet lyssningar träder de fram. Men vi ska försöka bättra oss på mixningen, gäller nog samtliga låtar.
HNeophilus; tack för en mer omfattande analys! Lyssna gärna på andra alster vi har postat, de har hunnit längre i utvecklingskedjan :)
Alive, Echoes, Canvas, Fear No Evil. Postade av Emulator eller Ynot.
Tack igen!
ynot:
uppdaterat lite med önskemål i skallen
http://www.vassmusic.com/FIRE%203%20Renderedlongre.mp3
Harmonica mike:
Tjena..
Nu blev det liksom lite stereo i skallen..Vette fanken vad det berodde på,hangover maybe..Tung kagge,kan bero på den.Nåväl,schyssta prestationer här med!
Gillar fompet i kaggen.Påminner mig om när jag "byggde" en eld kastare av en spruta modell större i fjorton års åldern.Fyllde den med bensin..
Det sa bara fomp,och så brann hela härligheten upp.Som tur var så klarade jag mig hel skinnad,men den funkade grymt i 2 sekunder :ph34r:
Glöm inte att en platta ska till Boden! Jag lovar,det blir ingen eldkastare av den.. :D Fast en intressant teori dock..Skulle nog funkat som skydd för handen.
Mvh
Micael
DåligtGehör:
--- Citera ---Djäklar vilken skön första minut, sen tycker jag att låten trampar vatten lite. Lite som att den lovar för mycket.
--- Slut citat ---
Jag tycker det ligger en del i det som Wernborg säger. Iofs njutar jag av låten på många ställen men det finns också lite av att gå ut och lägga ribban högt för att sedan emellanåt trampa vatten.
--- Citera ---Låta det vara kaotiskt, och än mer så, på vissa ställen och naknare på andra.
--- Slut citat ---
Jag håller även med om ovanstående. MEN det är främs de två första minuterna som är problemet. Det är där det mest jämntjockt, rätt fantasilöst och man upplever att man börjar tröttna något. Så även om jag uppskattar det som händer från ca: 1:57 så blir det aldrig lika bra helhetsmässigt som om låten hade varit bra hela vägen.
Jag tycker det behövs lite av det som finns mer av efter breaket även innan breaket. Mer dynamik, mer fantasi, bättre och intressantare linjer och grepp både på sången och i arret kring. Men även "del två" kan få sin släng av sleven.
Skulle under vissa partier velat ha en mjukare, mer sårbar sång som kontrast till de mer kraftfulla sångpartierna.
Emulator:
morr. kan inte lyssna :(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida