Forum > Demolåtar
temu.......fire walk with me....uppdaterad 3,01
ynot:
LÅTNAMN: fire walk whit me
ARTIST/GRUPP: Temu
GENRE: electronica
LÅTLÄNGD: 5.30
KOMPOSITÖR: Emulator, Ynot
PRODUCENT: Emulator
EV. MEDVERKANDE: emu, ynot
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Dags igen! www.vassmusic.com/FIRE 3 epi.mp3
Detta är den sista (?) tänkta låten i Temu-samarbetets lilla EP-projekt. som verkar bli en fulllängdare .
uppdaterad läng guror mm
www.vassmusic.com/FIRE 3 Renderedlongre.mp3
ny uppdaterad i mångt o mycket....
vassmusic.com/FIRE outof.mp3
tsmalmbe:
Lyssnar på den här för att det kommer Twin Peaks på TV just nu. Skall den lyssnas på 44.1 eller 48KHz? Ganska dystert i stämningen, men så var ju TP överlag. Detta är något jag kunde tänka mig ta fram nu och då och lyssna på. Men nog kräver det en speciell sinnestämning för att lyssnas, lätt musik är det här inte.
Wernborg:
Djäklar vilken skön första minut, sen tycker jag att låten trampar vatten lite. Lite som att den lovar för mycket. En mer traditionell refräng herrar TEMU kanske kan kosta på sig? :unsure:
ynot sjunger fire så att man undrar om det inte blir lite bromsspår i filsingarna? Grymt.
Emulator:
blev ju gott detta tony!
Forsoker ordna korer sa fort det gar :)
Liten intressant mix denna kan jag upplysa om. Ynot skickar en ide, jag bollar tillbaka med ett arr med trummor lite bas och slammer. tillbaka kommer nu detta!
gotta love teh net!
mahan:
Okkei!
Fire...hmm... men ändå tänder nog inte riktigt 100%.
Kanske kunde plocka upp stegen i firewalken med basskaggen lite mer. Nu blir det lixåm lite jämntjockt. Stadigt och grymt sound dock.
Nånting special som väcker, får en att haja til saknas. Har ju int själv gått på eld förstås... :P
Många snygga små gitarrdetaljer, synthsound plus andra snygga magiska sound som kunde få turas om att uppträda, nu slåss dom lixåm om utrymmet.
Sången ja, den funkar ju snyggt ända till 3:22 där det hörs en omtagning och sen vissa problem mot slutet med samspelet mellan sången och tremologitarren.
Behövs lite fixning och så släng in ett 8,5 sekunders supergitarrsolo på halvvägs.
Låten e fin och kommer att passa in i er tänkta EP-serie!
Well done!
h. Johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida