Forum > Demolåtar

temu.......fire walk with me....uppdaterad 3,01

<< < (2/5) > >>

Dividend:
Första lyssningen och jag vet inte vad jag skall säga. Det känns som en låt som skulle kunna växa. Sannolikhet stor.
Därför ger jag inte betyg nu, mer än att säga att vissa delar är rätt grymma, andra smått sunkiga ;) (samspelet sångare och resten är bra)
Vad handlar texten om??? Twin PEaks? :)

ynot:
TExten i sann  lynch anda d v s abstrakt om makt o onska   ....tror jag
tackar för lyssning tror oxå att den kan behöva ett par lyssningar för att hinna krypa under skinnet.
men utvecklingen kan ta vilka vägar som helst..

tack för feed grabbar ;)

Light Head:
Grymt! Spännande och mörkt med ett stänk av mystik.

Jag har nog kommenterat det tidigare på andra låtar. Ofta så får jag känslan av att vilja höja ljudet så att jag hör. Vet inte om någon förstår vad jag egentligen menar. Det kan ju vara så att det är mina pc-högtalare som är boven i dramat?!

Slutet på låten är lite ostrukturerat, helt plötsligt är låte nbara slut. Kan ni inte bygga upp till ett avslut så att man känner att låten håller på att ta slut?

Bra sång, härligt skum text! Instrumenten är jättebra och det händer massa småsaker lite då och då. Jag gillar detta!

ynot:
tackar lighthead...
skall gå igenom struklturen lite som vanligt ligger det mer tid o energi i början .kanske ta ett par timmar i slutet till oxå

tony

HomoNeophilus:
Skön och mörk, bra grund att stå på men behöver lite jobb. Skulle må bra av lite mer dynamik kanske, få upp punchen i trummorna, men framför allt känns den tom i mellanregistret och uppåt. Sången täcker rätt bra men varje gång den försvinner uppstår ett tomrum som man hör något av långt i bakgrunden. Gitarren skulle på sina ställen kunna vara ännu mer kaotisk och distad och mindre delayad. Det flummiga psy-gitarrandet är iofs ballt men skulle (förlåt om jag trampar på någons tår nu) behöva vara lite bättre spelad, eller bättre genomtänkt, för att ge det intryck som jag upplever att det är tänkt. Tänk Edge. Faktum är att jag tänker lite på U2:s Bullet the blue sky när jag hör låten! Nånting i stämningen.
Jag tror låten skulle må bra av att strippas en hel del. Låta det vara kaotiskt, och än mer så, på vissa ställen och naknare på andra.
Bottomline: Det här skulle kunna bli riktigt riktigt bra men jag tror det behövs tydlighet i arrangemanget. Eller nåt sånt...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion