Forum > Demolåtar
Asti & CPG - Vision in my mind (ny version)
asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 15.10.2010, 11:26:40 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.10.2010, 11:03:49 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.10.2010, 07:39:39 ---Jovisst, klart du skall jobba vidare med denna. Ljudbilden är en lite flummig tycker jag. Trummorna är en aning intetsägande, alltså på så vis att de bara "finns där". Om du kunde hitta på nån intressant grej som skulle lyfta fram dem en aning. Nu menar jag inte bara att höja på volymen. Kan inte riktigt förklara :blink:
Själva låten gillar jag. Kul med kontrasterna i takten som sagt.
Alltså, jobba vidare, vi väntar... :lol:
Space
--- Slut citat ---
Jag håller med om att trummorna borde accentuera 6/8-delstakten på ett bättre sätt, men har inte fått till det riktigt!
Måste nog framför allt hitta ett bättre samspel mellan bas och trummor...
Är också lite osäker på om stråkarna ska vara med.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Det här var en intressant lyssning! Riktigt bra men kan bli bättre. Håller med dig ang. trummorna och basen men inte att ta bort stråkarna. Dom passar in väldigt bra med sångmelodin tycker jag. Sen är körerna väldigt snygga dessutom.
På "reduced to a spark" låter trummorna lite krystade (virveln). Det kommer precis i slutet också. Det är 6/8-delstakten som gör det förmodligen. Jag skulle föredra ngn annan trumgrej där dock.
Ja det är väl det enda konstruktiva jag har att komma med. Ska bli kul att följa detta projekt! :)
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker låten är bra!
Ja, jag får koncentrera mig på att förändra trummorna i första hand och basen i andra tror jag!
/Asti
Tokai:
Antingen måste du rätta kompet + sång till trummorna eller tvärtom. Men du verkar inte ha gjort det. Varför vet jag inte, för det måste väl ändå ha varit tanken att musiken (dvs allt) ska gå i 6/8 delar? Annars blir det ju en jättekrock, som här.
Det är coolt att experimentera, 6/8 är väl nån slags vals-takt?
Låten är hur bra som helst.
Men antingen köra normalt trumkomp (lite svängigt) eller försöka sig på det svåra, som tanken var, det är frågan...
mahan:
Tjou Asti!
Du e den första som kommer "igenom" min nya supersnabba connection to the internet.... "FRÅN SOMMARSTUGAN"... Har nu skaffat allt som står till förfogande och fastnat vid denna "bastulax" som verkar funka som aldrig förr! Frågan om en "nätsticka" med riktbar antenn och mycket stor erfarenhet-..... inte min men alla delar adderade så tycks denna "sticka" funcka med rätt snygg fart..... så here we go....
Nu e det så att trummorna kommer från en helt annan värld än din snygga låt, så dom burkarna kan du slänga under äppelträdet! Hellre en "unplugged" version av låten eller ge burkuppgiften åt mahan!:=)
Så utan trumskramlet ger jag 8+ åt låten, alltid lika bra guralir o sång alá Asti!
h. johan
Eddi:
Absolut låt Johan lägga drumsen - det blir kanon (ja inte sån man sjunger alltså utan sån som smäller högt - ja inte Johan då alltså utan......)
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 15.10.2010, 19:11:40 ---Antingen måste du rätta kompet + sång till trummorna eller tvärtom. Men du verkar inte ha gjort det. Varför vet jag inte, för det måste väl ändå ha varit tanken att musiken (dvs allt) ska gå i 6/8 delar? Annars blir det ju en jättekrock, som här.
Det är coolt att experimentera, 6/8 är väl nån slags vals-takt?
Låten är hur bra som helst.
Men antingen köra normalt trumkomp (lite svängigt) eller försöka sig på det svåra, som tanken var, det är frågan...
--- Slut citat ---
Tanken var att sången skulle kontrastera mot kompet, men jag har insett efter kloka kommentarer att jag måste justera trummorna
och antagligen justera basen en del! Vill ha kvar energin i trummorna, men så att det ändå funkar ihop med det övriga.
Ska testa lite, bl.a 3/4-dels trumkomp...kanske lite jazz...
6/8 är väl oftast som två 3/4-dels takter med betoning endast på första (inte på fjärde).
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida