Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Vision in my mind (ny version)

(1/7) > >>

asti:
Har ändrat trummorna. Använder nu jazzigare trummor, men vill behålla intensiteten i den snabba 6/8-delstakten.
Bättre? Lika rörigt?
Försökte göra något annorlunda, baserat på snabb 6/8-delstakt, men jag misstänker att det blev ganska rörigt....?
Tacksam för synpunkter - är det värt att jobba vidare på? vad kan i så fall förbättras?

Titel: Vision in my mind
Artist: Asti & CPG
År: 2010
Längd: 3:08
Text: Asti
Musik: CPG

Kornstad:
Ja för sjutton!  Klart du skall jobba vidare på denna.
Älskar sånt där när man vaggas in i helt fel takt i början och hela låten byter skepnad när trummor och dylikt kommer in.

Känner dock att sången ligger kvar i den släpigare takten som jag invaggas i i introt och jag måste verkligen lyssna på trummorna för att känna 6/8. Men samtidigt så är det en del av tjusningen, kontrasten mellan sången och instrumenten.
Kanske om du får fram basen och trummorna en aning, framför allt basgången, så att 6/8 blir tydligare.

Ljudbilden känns också ngt vass i refrängen där gurorna kommer in. Kanske softa till dem en aning.
Svammel...japp!  Men det var vad jag kände när jag lyssnade.      :)

Bra låt tycker jag och den känns inte rörig alls.

spacetrucker:
Jovisst, klart du skall jobba vidare med denna. Ljudbilden är en lite flummig tycker jag. Trummorna är en aning intetsägande, alltså på så vis att de bara "finns där". Om du kunde hitta på nån intressant grej som skulle lyfta fram dem en aning. Nu menar jag inte bara att höja på volymen. Kan inte riktigt förklara :blink:
Själva låten gillar jag. Kul med kontrasterna i takten som sagt.

Alltså, jobba vidare, vi väntar... :lol:

Space

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 13.10.2010, 23:32:47 ---Ja för sjutton!  Klart du skall jobba vidare på denna.
Älskar sånt där när man vaggas in i helt fel takt i början och hela låten byter skepnad när trummor och dylikt kommer in.
Känner dock att sången ligger kvar i den släpigare takten som jag invaggas i i introt och jag måste verkligen lyssna på trummorna för att känna 6/8. Men samtidigt så är det en del av tjusningen, kontrasten mellan sången och instrumenten.
Kanske om du får fram basen och trummorna en aning, framför allt basgången, så att 6/8 blir tydligare.
Ljudbilden känns också ngt vass i refrängen där gurorna kommer in. Kanske softa till dem en aning.
Svammel...japp!  Men det var vad jag kände när jag lyssnade.      :)
Bra låt tycker jag och den känns inte rörig alls.

--- Slut citat ---
Jag vill behålla kontrasten mellan sången och rytmen, men har svårt att få till trummorna.
Ska kolla över basen och se om jag kan få till ett mer rytmiskt spel i kombination med trummorna.
Har inte upplevt ljudbilden vass i hörlurar, men när jag lyssnade i PC-högtalarna lät det lite vasst om gitarrerna.....
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti & CPG

asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.10.2010, 07:39:39 ---Jovisst, klart du skall jobba vidare med denna. Ljudbilden är en lite flummig tycker jag. Trummorna är en aning intetsägande, alltså på så vis att de bara "finns där". Om du kunde hitta på nån intressant grej som skulle lyfta fram dem en aning. Nu menar jag inte bara att höja på volymen. Kan inte riktigt förklara :blink:
Själva låten gillar jag. Kul med kontrasterna i takten som sagt.
Alltså, jobba vidare, vi väntar... :lol:
Space

--- Slut citat ---
Jag håller med om att trummorna borde accentuera 6/8-delstakten på ett bättre sätt, men har inte fått till det riktigt!
Måste nog framför allt hitta ett bättre samspel mellan bas och trummor...
Är också lite osäker på om stråkarna ska vara med.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion