Forum > Demolåtar
Asti & CPG - Vision in my mind (ny version)
Rattlesnake:
Gillar låten och dess myspsykedeliska framtoning. Sången känns helt rätt. Men när trummorna kommer in låter det som att två låtar går samtidigt, kaos och anarki... Jag gillar det inte. Basen tycks inte heller hänga med i svängarna, utan ligger ibland och glider mellan betoningarna.
Och trumljudet låter inte så roligt heller...
Nä, lägg om både trummor och bas och försök hitta låtens själ. Inte alltför utflippade jazztrummor kanske?
Om stråkarnas vara eller inte vara låter jag vara osagt, de ligger inte i fokus nu...
Eddi:
:lol: kul med annorlunda. För mitt inre öga dyker dock bilden på mupparnas trummis upp hela tiden. När han drar på vid 96 så funkar det i övrigt så funkar det ibland ett kort stycke för att sedan helt balla ur. Det kan vara att dubbelslaget på virveln ställer till det ,em jag är böjd att tro att låten inte egentligen går i 6/8 jag är för dålig rytmanalytiker för att säga hur det egentligen är men skojigt var det och en bra låt.
asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.10.2010, 22:18:29 ---Gillar låten och dess myspsykedeliska framtoning. Sången känns helt rätt. Men när trummorna kommer in låter det som att två låtar går samtidigt, kaos och anarki... Jag gillar det inte. Basen tycks inte heller hänga med i svängarna, utan ligger ibland och glider mellan betoningarna.
Och trumljudet låter inte så roligt heller...
Nä, lägg om både trummor och bas och försök hitta låtens själ. Inte alltför utflippade jazztrummor kanske?
Om stråkarnas vara eller inte vara låter jag vara osagt, de ligger inte i fokus nu...
--- Slut citat ---
Jag tror att det är trummorna som inte stämmer. Ska försöka hitta något mer passande
eller programmera något eget.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.10.2010, 08:41:01 --- :lol: kul med annorlunda. För mitt inre öga dyker dock bilden på mupparnas trummis upp hela tiden. När han drar på vid 96 så funkar det i övrigt så funkar det ibland ett kort stycke för att sedan helt balla ur. Det kan vara att dubbelslaget på virveln ställer till det ,em jag är böjd att tro att låten inte egentligen går i 6/8 jag är för dålig rytmanalytiker för att säga hur det egentligen är men skojigt var det och en bra låt.
--- Slut citat ---
"Mupparnas trummis"! :D Det får jag nog börja kalla mig i fortsättningen!
Har också misstankar om att virvelslagen rör till det. Kanske man skulle försöka med 3/4-delstakt i stället....? :unsure:
Det var tänkt lite som ett experiment, men nu vill man ju gärna göra det så bra som möjligt! :)
/Asti
Fuzzbub:
--- Citat från: asti skrivet 14.10.2010, 11:03:49 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.10.2010, 07:39:39 ---Jovisst, klart du skall jobba vidare med denna. Ljudbilden är en lite flummig tycker jag. Trummorna är en aning intetsägande, alltså på så vis att de bara "finns där". Om du kunde hitta på nån intressant grej som skulle lyfta fram dem en aning. Nu menar jag inte bara att höja på volymen. Kan inte riktigt förklara :blink:
Själva låten gillar jag. Kul med kontrasterna i takten som sagt.
Alltså, jobba vidare, vi väntar... :lol:
Space
--- Slut citat ---
Jag håller med om att trummorna borde accentuera 6/8-delstakten på ett bättre sätt, men har inte fått till det riktigt!
Måste nog framför allt hitta ett bättre samspel mellan bas och trummor...
Är också lite osäker på om stråkarna ska vara med.
/Asti
--- Slut citat ---
Det här var en intressant lyssning! Riktigt bra men kan bli bättre. Håller med dig ang. trummorna och basen men inte att ta bort stråkarna. Dom passar in väldigt bra med sångmelodin tycker jag. Sen är körerna väldigt snygga dessutom.
På "reduced to a spark" låter trummorna lite krystade (virveln). Det kommer precis i slutet också. Det är 6/8-delstakten som gör det förmodligen. Jag skulle föredra ngn annan trumgrej där dock.
Ja det är väl det enda konstruktiva jag har att komma med. Ska bli kul att följa detta projekt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida