Forum > Demolåtar
Cykeln - Pianå´t - Pianostycke för tre pianon - nu med slut
clavinova:
Tack space! Jepp det stämmer!
Dividend:
Avantgardistisk tonal musik, av den klickade sorten. :)
Tro det eller ej, men jag gillar det här. Får väl inte precis associationer till Satie, mer till nån stämningshöjande frenetisk actionscen i det digra actionutbudet från 1800-talet :) Tror på att slänga in nån snubbe (t ex clavinova) att fördela över några synthinstrument. Det hade kanske skänkt verket mer djup, eller suggestiv trivsel, troligen hade det förändrat bilden jag får (action, som kanske blivit mer lättklädda damer i parken, som simmar i 1800-talssjön. Öh.)
Det är frenetiskt, men känns genomtänkt, så här på en snabblyssning.
Dividend:
Lyssnar nu på clav's synthversion. Skönt!
Lite vispar? Reverbet är helt rätt :)
ydderF:
Tja, hmmm, vet inte vad jag ska säga :)
Inte helt min typ av musik..
För mig låter det lite som om du har tatt et vilket som helst trum-midispår och lagt det inn på
piano-spåret :P
Men det som är coolt med dig, Stefan, är at du inte slutar överraska.
Derimot jag, gjör ju samma skitet varje gång... <_<
cykeln:
Divi
Bra att det upplevs genomtänkt för det är det
och avantgardistiskt känns som en härlig etikett!
Jag gillar också clavs version - och det är alltid så hedrande när någon vill använda något man gjort!
Tack
ydderF
Nej jag har verkligen inte tatt vilket trum-midispår som helst <_< :D
Ibland blir det fel. Som denna gång när ett trummönster hamnade i pianospåret. Var på väg att ta bort det när jag plötsligt hörde något i huvudet. Skulle det gå att utveckla detta på något sätt genom att bygga på med olika "klossar", vrida och bända lite på dem. Och så var jag igång med bygget.
Det är alltså olika trummönster som jag försökt lägga så stycket utvecklar sig - först på ett spår och sen på tre spår till med andra "motmönster"
Det kanske kan uppfattas som fusk - det där kan ju vem som helst göra. Jag tycker att resultatet är det viktiga - inte hur det kom till. Är det ett självständigt verk - ja jag vet inte säkert men jag gillar det. Slutet blev riktigt lyckat tycker jag.
"... samma skitet varje gång " Jo jag hör det! <_< :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida