Forum > Demolåtar
Cykeln - Pianå´t - Pianostycke för tre pianon - nu med slut
cykeln:
LÅTNAMN: Pianåt
ARTIST/GRUPP: Cykeln
GENRE:
LÅTLÄNGD: 3,47 (klarar inte längre längden för medlodifestivalen - hade säkert gått vidare :D)
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Efter en total diskkrasch så börjar saker så sakteliga komma på plats.
Här är det första resultatet - ett liten pianostycke i T Reilys, Jarrets och Saties anda?
v2 5/10 - lagt till lite mer toner (till mångas förfäran) och ett slut på begäran av Eko
Eddi:
:D Helt underbart. I takt mot att den gröna liggande stapeln närmade sig slutet funderade jag på hur du skulle avsluta detta mästerverk - vilket du inte gjorde så det tycker jag du ska fundera ut stycket kräver ett bra avslut också. Pianofigurerna med de snabba fingrarna vid 20 och 37 etc. är smått genialiska.
clavinova:
Lite avantgarde från Dalarna! Gillar, tilltalar den organiserat kaotiska delen av mig! Rytmiken påminner mig, förutom Jarrett även en lite plug-in till VST5.1 som hette IPS, Interactive Phrase Synthesizer och där kunde man åstadkomma dessa rytmer.
Får jag ladda ner och labba med låten?
cykeln:
--- Citat från: Eko skrivet 03.10.2010, 14:13:08 --- :D Helt underbart. I takt mot att den gröna liggande stapeln närmade sig slutet funderade jag på hur du skulle avsluta detta mästerverk - vilket du inte gjorde så det tycker jag du ska fundera ut stycket kräver ett bra avslut också. Pianofigurerna med de snabba fingrarna vid 20 och 37 etc. är smått genialiska.
--- Slut citat ---
Tackar!
Kom inte på något så jag tänkte att det skulle vara sådär - slut bara . :D
Men jag får se - har mycket att ta igen nu. :o
cykeln:
--- Citat från: clavinova skrivet 03.10.2010, 14:18:42 ---Lite avantgarde från Dalarna! Gillar, tilltalar den organiserat kaotiska delen av mig! Rytmiken påminner mig, förutom Jarrett även en lite plug-in till VST5.1 som hette IPS, Interactive Phrase Synthesizer och där kunde man åstadkomma dessa rytmer.
Får jag ladda ner och labba med låten?
--- Slut citat ---
Absolut - labb on - du kanske kan hitta ett lämpligt slut
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida