Forum > Demolåtar

Cykeln - Pianå´t - Pianostycke för tre pianon - nu med slut

<< < (9/9)

spacetrucker:
Det var just så som t.ex Corn Flakes kom till, genom ett misstag. Att vara i stånd att göra ett misstag till nåt njutbart, det kallar jag krativitet ^_^

Space

clavinova:
MEN, att ta ett trumspår och kopiera den till ett spår med bas och behålla trumspåret samt att dessutom kopiera den till ett pad-spår med legato, kan vara hur kul som helst!  B)

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.10.2010, 18:09:38 ---Jag känner mig grymt lurad - det här var tricks i det närmaste jämförbart med sportens dopingskandaler :ph34r:

--- Slut citat ---

Läste du våra inlägg på första sidan?

--- Citat från: Wernborg skrivet 03.10.2010, 16:52:38 ---Det låter ungefär som när man råkar skicka alla midikanaler till pianospåret. Inklusive trummorna.
--- Slut citat ---

--- Citat från: MaxB skrivet 05.10.2010, 21:26:44 ---Har lyssnat några gånger med några dagars mellanrum och jag kommer inte längre än till Wernborgs slutsats. Nån har hällt channel 10 i channel 1 i GM-synten och ljuv musik uppstod - nåja, transformerade ljud, skulle jag säga...   :unsure:

--- Slut citat ---

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.10.2010, 18:31:44 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 09.10.2010, 18:09:38 ---Jag känner mig grymt lurad - det här var tricks i det närmaste jämförbart med sportens dopingskandaler :ph34r:

--- Slut citat ---
Om du känner det så är jag hemskt ledsen - det var aldrig min avsikt att lura någon.
Som sagt först ett misstag som ledde till ett experiment att göra en låt på ett annat sätt
Det är klart att jag kanske skulle ha redogjort för hur den var gjord från början så inga missförstånd skulle uppstå
Min miss här  :mellow: Får lära mig av detta.

Men jag kommer nog tidvis att fortsätta att experimentera på alla sätt jag kommer på för att undvika fastna i mina gamla vanliga låtskrivarfotspår (Gitarr - nynnande - sökande efter melodier)

--- Slut citat ---
:P Det var nog min naiva övertro på din genialitet som fick sig en ordentlig törn. Skönt att höra att du är mänsklig Stefan  för det där stycket är helt genialt om det nu var menat att bli så som det blev, nu blev det väl som så ändå det vill säga menat som det blev eller kunde ha varit om tillblivelsen inte bara blev till utan mening men vad vore livet utan meningar ganska meningslöst skulle man kanske försiktigtvis uttrycka sig. Å andra sidan är ett liv utan men att eftersträva så jag vet inte riktigt vilken fot jag står på om det inte är en av mina då....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion