Forum > Demolåtar
MaxB - Morgonrock
Gurano:
Det blir nåt konstigt bi-ljud på gurorna i början, men detta är ju ett tidigt grundutkast så det kommer säkert slipas på ljudbilden antar jag. Jag är väl känd för grötiga ljudbilder på KR skulle jag tro ;), men det händer för mycket grejor i din låt, enligt min smak då (i alla fall grejor som går in i varandra som gör att jag inte riktigt kan urskilja nyanserna på ett bra sätt). Idén är bra - klassisk rock med driv - en liten gallring och upplättande av ett murrigt ljud gör det nog mer behagligt. Tycker om den tuggande guran a la 70-tal (nån skrev amerikansk deckarserie, å det passar bra!).
Ha det gott
Gurano
MaxB:
Grötigt är det. Kände mig lite som dig Gurano! :wub:
Det är en tidig skiss med ett tvåstämmigt tema... som kan låta hur shysst som helst.
Det gäller bara att arra upp en hel låt runt det tvåstämmiga temat. Där saknar jag tid än så länge.
Men jag tycker det kan vara intressant att se vad som kommer ut av det enkla.
I den här gröten hör jag redan olika beståndsdelar som ska finnas på olika håll i en färdig låt.
Får inte du inspiration att göra något då du hör det initiala riffet, Gurano? :unsure:
kpinnen:
Visst kan detta bli något, får sköna vibbar.
Du har dom flesta beståndsdelarna där inne i gröten för en låt tycker jag.
Hoppas du hittar tiden snart och kan leka vidare med detta.
MaxB:
--- Citat från: kpinnen skrivet 30.09.2010, 01:24:25 ---Visst kan detta bli något, får sköna vibbar.
Du har dom flesta beståndsdelarna där inne i gröten för en låt tycker jag.
Hoppas du hittar tiden snart och kan leka vidare med detta.
--- Slut citat ---
Tack. Ja det finns många saker som ska placeras ut i en hel låt. I mitten kommer med oktav-riffet, som låter som utrot.
MaxB:
Riffet skulle faktiskt kunna vara tema i en KR-festival, typ gör vad du vill av det här riffet.
Fingersättningen i A-dur, på gitarr och piano.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida