Forum > Demolåtar

MaxB - Morgonrock

<< < (3/4) > >>

Eddi:
I stort sett A G D3 alltså - känns igen på något sätt och kom på att jag har en liknande slinga i låten med märkliga takten som vi körade på hemma hos Marre.
Absolut en bra rundgång i alla fall som ger eftersmak.

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2010, 22:17:12 ---Riffet skulle faktiskt kunna vara tema i en KR-festival, typ gör vad du vill av det här riffet.

Fingersättningen i A-dur, på gitarr och piano.

--- Slut citat ---
J-lar vad du får ut mycket av din akke!  :D
Låter som det kan bli något åt rökrock-hållet

MaxB:
Har gjort en ny version idag med sång, bas och munspel men känner att jag skulle behöva mycket mer tid, för att få det att svänga och bli tajt. Nåja det får bli en annan dag.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Morgonrock_20101003.mp3[/mp3]

Eddi:
Stackare bara en lök till frukost :blink:
Jo men det blev ju en liten trevlig morgonrock av detta men efter 65 tycker jag det blev en hel del otajtheter och så gillar jag inte vispcymbaltjosan i vänster öra. Vid 130 blev det råtajt för att sedan bli lite otajt igen.

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 03.10.2010, 19:00:43 ---Stackare bara en lök till frukost :blink:
Jo men det blev ju en liten trevlig morgonrock av detta men efter 65 tycker jag det blev en hel del otajtheter och så gillar jag inte vispcymbaltjosan i vänster öra. Vid 130 blev det råtajt för att sedan bli lite otajt igen.

--- Slut citat ---

Jo nu har det blivit en idé med olika komponenter. Kanske ska spela om allt på nytt igen och bara lyssna på trummorna då jag lägger instrument efter instrument. Idag har jag klippt friskt för att sätta ihop fortsättningen efter två svängar med "Vi är på väg igen".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion