Forum > Demolåtar
MaxB - Morgonrock
Wernborg:
Hade varit snyggt att låta basen vila på heltoner i introt och första versen och eventuellt ge trummisen lite valium också. Ta i från honom det i refrängen sedan.
Oj, refrängen höll inte alls vad versen lovade. Rätt såsig.
Väldigt rörigt i munspelsriffet efter första refrängen.
Samma vid 130 som i introt. Det hade varit skönt att få vila lite där i bas och trummor.
Läste resten av kommentererna. Detta är en skiss alltså? Jag skulle skrotat refrängen helt och byggt vidare i samma stil som första versen som skulle kunna vara något åt Stones-hållet.
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.10.2010, 21:42:50 ---Hade varit snyggt att låta basen vila på heltoner i introt och första versen och eventuellt ge trummisen lite valium också. Ta i från honom det i refrängen sedan.
Oj, refrängen höll inte alls vad versen lovade. Rätt såsig.
Väldigt rörigt i munspelsriffet efter första refrängen.
Samma vid 130 som i introt. Det hade varit skönt att få vila lite där i bas och trummor.
Läste resten av kommentererna. Detta är en skiss alltså? Jag skulle skrotat refrängen helt och byggt vidare i samma stil som första versen som skulle kunna vara något åt Stones-hållet.
--- Slut citat ---
Ska ta till mig idéer och kritik. Låter som bra grejer alltihop.
MaxB:
Snubblade över citat istället för ändring
Emulator:
Jamen fanken. Bra skitit grund. Gillar det.
VErsriff och munspel och grejor är nånting som det vore riktigt kul att göra nåt liknande "dont give a damn" av (industriblues).
Refrängen är lite för proggrock för min smak. Hade gärna behållt introts elaka bluesfeel.
grymt bra intro o vers, lite svagare reffe, men helt klart kul att lyssna på!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida