Forum > Demolåtar
MaxB - Morgonrock
MaxB:
Typiskt att inte ha tid att göra något ordentligt, då en idé dyker upp.
Jag kom på något rockigt och vill ha den idén som ett tema i en låt.
Ska ha med distat munspel också. Visst kan det kan bli något av den här grejen...
20101003 Har gjort en ny version med sång, bas och munspel men skulle behöva mycket mer tid för att få det att bli tajt.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Morgonrock_20101003.mp3[/mp3]
mixuz:
Lite kaotisk inspelning, men idén är ju bra. Bra intro till nåt
som ska komma sen. Väldigt mycket amerikanskt 70-tal vilket är helt i min smak...
MaxB:
--- Citat från: mixuz skrivet 28.09.2010, 23:24:05 ---Lite kaotisk inspelning, men idén är ju bra. Bra intro till nåt
som ska komma sen. Väldigt mycket amerikanskt 70-tal vilket är helt i min smak...
--- Slut citat ---
Jag vill utkristallisera något från det här grundriffet. I den här minnesanteckningen är total kaos. Här spelar en elgitarr det basen ska spela och en del av det här borde vara i mitten av låten och en del i slutet. Bra att du säger intro till något. Det är så jag känner också - med renare ljud på gitarrerna kan man köra en presentation av bandmedlemmarna om man spelar live eller något annat som ska komma...
Angrod:
Helschysst grundidé. Tema för en amerikansk deckarserie eller dylikt, som den låter nu. Men Rock'nRollen är inte död. Går att spinna vidare mycket i den. Kan bli en hit med Marc Knopfler eller MaxB, men då behövs mer backning i marknadsföring! :-)
Fuzzbub:
Låter schysst och något att bygga på! Bra driv dessutom, vilket jag går igång på direkt. :)
Låter som om det kom in kantslag(?) på virveln en bit in och det tycker jag verkar blygsamt.
Smacka på ordentligt istället! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida