Forum > Demolåtar
Mp3 "Already Dead" Metal? För ovanlighetens skull =D
MaxB:
Fan vad bra det här är! Lagom melodiöst.
Synd att en cymbal stör helhetsintrycket för mig som vanlig lyssnare.
Om du sopar den cymbalen är du i mål för massor av vanliga lyssnare.
Orkar du jobba med trummorna ännu mer, blir det bara bättre!
Bass:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 21.09.2010, 16:56:53 ---Jag hör bara en massa potential, sen drunknar det i en alldeles för jämntjock massa, som mixats så det knappt hänger ihop.
Metal får oxå vara dynamisk;), hitta en stegring, lägg in ett parti där du tar i från tårna på riktigt (visst fixar du en oktav till), och ännu viktigare; ta bort ALLT i långa partier av låten, för att matcha din fagra stämma.
Gott som förstautkast, harmisarna och framförallt din röst är toppengosiga, men i det här skicket orkar jag inte lyssna igenom hela låten med fokus. Grundkompet (trumloopen) klockar inte med gitarren i långa partier.
Hoppas du läser detta som konstruktivt, och inte som en sågning. Det är så det är menat:), det här kan bli riktigt bra, men du får backa ett par varv till fixarverkstan först.
--- Slut citat ---
Tjenare!
Självklart läser jag detta som konstruktivt! Är inte tillräckligt artistiskt connectad för att ta illa upp vid sågningar heller :D
Jodå antar att detta är ett första urkast. Lirade bara in typ. Hittade på eftersom så det är nog mer låtskiss.
Har eventuellt en trummis på gång som kanske kan lägga trummor.. skulle vara så jäkla kul i så fall!
Tittade lite snabbt på ljudfilen. Ganska konstant max hela vägen haha. Dynamik är ofta nyckeln, ska försöka tänka på det!
Tack som fan för feedbacken!
Känns som att denna låt faktiskt förtjänar att arbetas vidare på. Vore riktigt intressant att se hur bra man skulle kunna få den. =)
--- Citat från: MaxB skrivet 21.09.2010, 19:03:55 ---Fan vad bra det här är! Lagom melodiöst.
Synd att en cymbal stör helhetsintrycket för mig som vanlig lyssnare.
Om du sopar den cymbalen är du i mål för massor av vanliga lyssnare.
Orkar du jobba med trummorna ännu mer, blir det bara bättre!
--- Slut citat ---
Skitkul att du gillar det Max. Intressant om man får en trummis att lägga spåret. Försökte lite lätt att programmera trummorna men ruttnar efter några försök =D Får inte till det <_<
Mvh Bass
Bass:
Så... har jag pillat lite på mixen och trummorna. Inga superstora ändringar än så länge men lite på väg kanske?
Hur är mixen? Har mixat detta i lurar så jag har ingen aning =)
[mp3=200,20,0,center]
http://www.bassel.se/music/BASSEL_ALREADY_DEAD_5.mp3[/mp3]
Eddi:
Jag har lyssnat några gånger nu och tycker om låten din röst påminner om David Bowie en hel del och det är bra även om han inte var stor i metallbranschen. Jag tycker också att det är bra att du har dragit ner på cymbalen - det gör det hela mer lyssningsbart - som ickemetallare skulle jag önska ännu mer nedskärningar i metallindustrin - det skulle låten tjäna på. Det var mina 50 cent.
freddy:
Bra låt, kul att höra! Du sjunger bra som vanligt, dock var det någon ton på refrängen som var lite off, tror det är stämman.
Introt/riffet får mig att tänka på band som "dead by april" och liknande.
Det är jobbigt diskant i min lyssning, speciellt om man drar på lite. Cymbaler och S-ljud på sången sticker iväg. Antar att du har något som lyfter upp hela diskanten på masterbussen, skulle nog dra ner den. Fräser i diskanten nu, om du förstår hur jag menar.
Solot är alldeles för lågt med, speciellt dom snabba grejerna försvinner, kanske en kompressor på sologitarren, så den kommer fram mer och blir mindre dynamisk.
Jag gillar detta annars, speciellt sången.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida