Forum > Demolåtar

Mp3 "Already Dead" Metal? För ovanlighetens skull =D

<< < (2/5) > >>

Kornstad:
Du har något på gång här helt klart.
Skitbra vers och jag är helt med även i början av bryggan och sååå koooommeeeer refräääääängg.....? Inte..... It's a neverending brygga.....    Tappar intresset, det kommer visst aldrig någon riktigt go refräng utan nu kom versen igen, fan vad bra den är!

Men så kommer neverending brygga igen...   Refrängen borde komma in allra senast runt 80 på spelaren, men gärna något tidigare. På med extra stämmor, dra i rejält med rösten, ös med gurorna and blast me away!!!   Det finns ju där!!!!

Craschen i vänster blir man ju något irriterad på efter ett tag, men som du skrev så har du inte jobbat ngt med trummorna så jag gissar på att detta kommer att fixas.

Du har en guldlåt på G här!  Don't waste it!!     B)

Ola:
låter mycket lovande det här bra lirat och sjunget !
som sagts tidigare så behöver trummorna ses över annars så cracccsssar låten  :D

ska bli kul och höra hur det fortskrider

Mvh   

Bass:

--- Citat från: Kornstad skrivet 20.09.2010, 00:11:14 ---Du har något på gång här helt klart.
Skitbra vers och jag är helt med även i början av bryggan och sååå koooommeeeer refräääääängg.....? Inte..... It's a neverending brygga.....    Tappar intresset, det kommer visst aldrig någon riktigt go refräng utan nu kom versen igen, fan vad bra den är!

Men så kommer neverending brygga igen...   Refrängen borde komma in allra senast runt 80 på spelaren, men gärna något tidigare. På med extra stämmor, dra i rejält med rösten, ös med gurorna and blast me away!!!   Det finns ju där!!!!

Craschen i vänster blir man ju något irriterad på efter ett tag, men som du skrev så har du inte jobbat ngt med trummorna så jag gissar på att detta kommer att fixas.

Du har en guldlåt på G här!  Don't waste it!!     B)

--- Slut citat ---

Tjenare! haha
Förstår vad du menar =D Den bara fortsätter o fortsätter lol
Ska fundera vidare. Har i skallen att trumkommet skulle bära förändringen men det kanske inte räcker då det är så lång brygga.
Tror det hela ka falla på trummorna!! Är riktigt rutten på att lägga skyssta trummor.. men ska försöka!
Tack som fan för feedbacken!

--- Citat från: Guran skrivet 20.09.2010, 02:24:35 ---låter mycket lovande det här bra lirat och sjunget !
som sagts tidigare så behöver trummorna ses över annars så cracccsssar låten  :D

ska bli kul och höra hur det fortskrider

Mvh  

--- Slut citat ---

Tack Guran =) Craaaasshhh!
Jo.. fatta hur min skalle känns efter att ha lyssnat på den hela gårdagen och ett par gånger nu på morgonen.
Ska göra ett försök med trummorna.

Nån som vill lägga girarr solo?? =D

Bass:
Provade för skojs skull att lägga ett smattrarsolo =D

[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/BASSEL_ALREADY_DEAD3.mp3[/mp3]

Har nu också börjat lite med trummorna... men det går åt helvete tyvärr.

Vallhagen:
Jag hör bara en massa potential, sen drunknar det i en alldeles för jämntjock massa, som mixats så det knappt hänger ihop.

Metal får oxå vara dynamisk;), hitta en stegring, lägg in ett parti där du tar i från tårna på riktigt (visst fixar du en oktav till), och ännu viktigare; ta bort ALLT i långa partier av låten, för att matcha din fagra stämma.

Gott som förstautkast, harmisarna och framförallt din röst är toppengosiga, men i det här skicket orkar jag inte lyssna igenom hela låten med fokus. Grundkompet (trumloopen) klockar inte med gitarren i långa partier.

Hoppas du läser detta som konstruktivt, och inte som en sågning. Det är så det är menat:), det här kan bli riktigt bra, men du får backa ett par varv till fixarverkstan först.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion