Forum > Demolåtar
Mp3 "Already Dead" Metal? För ovanlighetens skull =D
Bass:
--- Citat från: freddy skrivet 23.09.2010, 09:53:30 ---
--- Citat från: Bass skrivet 23.09.2010, 09:28:00 ---Jag förjar seriöst tro att jag kanske har skadade öron därför att jag kan sitta i timmar och missa den hårda diskanten och hör den först när någon nämner det trots att den är så tydlig.
Du hade rätt om masterbussen.. där lyfte jag paketet i vissa frekvenser och skalade bort en del.
Höjde solot.. hmm... måste väl lägga om det nu när man hör vad man spelar haha.
Pillade igen på låten.
Vet inte om det är bättre eller värre =)
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/BASSEL_ALREADY_DEAD_6.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Bättre! Om du sitter timmar så förstår jag att du inte hör diskanten, öronen vänjer sig otroligt fort, efter några minuter så är man "anpassad" känns det som. Du måste bryta det på något sätt, antingen med referensmusik, lyssna på något annat ett tag och sen tillbaka till din mix. Eller så tar du bara paus ett tag och gör annat. Fullt normalt beteende.
Btw, vad var det för dokumentär?
Solot känns dock för lågt fortfarande, men det kanske får vara så.
Skulle kunna ha lite högre baskagge känner jag nu.. men men :) ska sluta tjata.
Hade refrängstrofen i huvudet på jobbet igår kväll.. :) brabra.
--- Slut citat ---
Tjenare!
Såg en dokumentär som handlade om Gaza under december 2008. Riktigt jobbig, samtidigt är det ganska läckert hur man kan bli påverkad ibland. Helt ärligt tog det inte mer än 20 minuter att dra ihop låten som den var i första versionen. Allt flyter fram lixom ibland =D
Sen har jag lagt massor med tid säkert fram till nya versionen.
Ang. referenslåt. Har aldrig använt mig av referens när jag mixar eller spelar in. Skulle absolut vara enormt nyttigt men jag kör bara på =D Ska försöka börja med detta.
Tjata på för fan!! Är grymt tacksam för alla synpunkter!! Ibland håller man ju inte med på allt, men jag lyssnar och tänker till rejält på alla synpunkter jag får från alla möjliga håll.
--- Citat från: MaxB skrivet 23.09.2010, 12:22:33 ---Hör nu att basen spelas med "konstant flyt" 33-37 sekunder in (i början av sången) och spelas annorlunda 37-60 sekunder in - annan rytmik med tysta partier i spelet. Sen är det mer konstant flyt i basspelet igen. 144-160 sekunder kommer det där med tysta partier i spelet, tillbaka.
Är det medvetet eller är det olika inspelningar som gör att det blivit så?
Skönt med tvåstämmiga guror!
Bra låt!
--- Slut citat ---
Tack Max!
Haha faktiskt är det lite både och. Basen som ligger är första tagningen, tänkte lägga om det men gillar att det driver och sedan bryts så där. När jag la det första gången så råkade det bli så på första versen och då upprepade jag det till andra versen bara. =D
--- Citat från: aROCKER skrivet 24.09.2010, 10:16:36 ---Vallhagen tror jag tar upp allt som jag har å inflika.
Bra låt!
:D :D :D :D
--- Slut citat ---
=D Tack aRocker
Bass:
--- Citat från: freddy skrivet 22.09.2010, 12:08:24 ---Bra låt, kul att höra! Du sjunger bra som vanligt, dock var det någon ton på refrängen som var lite off, tror det är stämman.
--- Slut citat ---
Nu hör jag lite toner här o där som kan göras bättre, men vilken är det du tänker på?
Ny verre =P
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/BASSEL_ALEADY_DEAD_7.mp3[/mp3]
Ola:
tummen upp från mig
du är helt klart på rätt väg.
mixen funkar som den är.
jag skulle vilja ha mer lite mer djup och bredd men det är en smaksak
bara tummar upp från mig .
bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida