Forum > Demolåtar
Mp3 "Already Dead" Metal? För ovanlighetens skull =D
MaxB:
Antar att det ska vara så men trummorna låter för mycket komprimerade - att det är vad som gör cymbalen på ena sidan irriterande. Eller kan du labba med dynamiken på den cymbalen så att den inte slås lika hårt varenda gång?
Håller med Freddy att det är för mycket diskant då man drar på volymen.
Skitbra låtmaterial och mycket bra sång!
Bass:
--- Citat från: Eko skrivet 22.09.2010, 11:53:59 ---Jag har lyssnat några gånger nu och tycker om låten din röst påminner om David Bowie en hel del och det är bra även om han inte var stor i metallbranschen. Jag tycker också att det är bra att du har dragit ner på cymbalen - det gör det hela mer lyssningsbart - som ickemetallare skulle jag önska ännu mer nedskärningar i metallindustrin - det skulle låten tjäna på. Det var mina 50 cent.
--- Slut citat ---
Tjenare Eko
David Bowie! Första gången jag hör men kul =D
Har pillat mer på låten nu. Vet inte om det blev så mycket mindre metall. Kanske tom. mer :blink:
Tack! Mvh Bass
--- Citat från: freddy skrivet 22.09.2010, 12:08:24 ---Bra låt, kul att höra! Du sjunger bra som vanligt, dock var det någon ton på refrängen som var lite off, tror det är stämman.
Introt/riffet får mig att tänka på band som "dead by april" och liknande.
Det är jobbigt diskant i min lyssning, speciellt om man drar på lite. Cymbaler och S-ljud på sången sticker iväg. Antar att du har något som lyfter upp hela diskanten på masterbussen, skulle nog dra ner den. Fräser i diskanten nu, om du förstår hur jag menar.
Solot är alldeles för lågt med, speciellt dom snabba grejerna försvinner, kanske en kompressor på sologitarren, så den kommer fram mer och blir mindre dynamisk.
Jag gillar detta annars, speciellt sången.
--- Slut citat ---
Jag förjar seriöst tro att jag kanske har skadade öron därför att jag kan sitta i timmar och missa den hårda diskanten och hör den först när någon nämner det trots att den är så tydlig.
Du hade rätt om masterbussen.. där lyfte jag paketet i vissa frekvenser och skalade bort en del.
Höjde solot.. hmm... måste väl lägga om det nu när man hör vad man spelar haha.
Pillade igen på låten.
Vet inte om det är bättre eller värre =)
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/BASSEL_ALREADY_DEAD_6.mp3[/mp3]
freddy:
--- Citat från: Bass skrivet 23.09.2010, 09:28:00 ---Jag förjar seriöst tro att jag kanske har skadade öron därför att jag kan sitta i timmar och missa den hårda diskanten och hör den först när någon nämner det trots att den är så tydlig.
Du hade rätt om masterbussen.. där lyfte jag paketet i vissa frekvenser och skalade bort en del.
Höjde solot.. hmm... måste väl lägga om det nu när man hör vad man spelar haha.
Pillade igen på låten.
Vet inte om det är bättre eller värre =)
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/BASSEL_ALREADY_DEAD_6.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Bättre! Om du sitter timmar så förstår jag att du inte hör diskanten, öronen vänjer sig otroligt fort, efter några minuter så är man "anpassad" känns det som. Du måste bryta det på något sätt, antingen med referensmusik, lyssna på något annat ett tag och sen tillbaka till din mix. Eller så tar du bara paus ett tag och gör annat. Fullt normalt beteende.
Btw, vad var det för dokumentär?
Solot känns dock för lågt fortfarande, men det kanske får vara så.
Skulle kunna ha lite högre baskagge känner jag nu.. men men :) ska sluta tjata.
Hade refrängstrofen i huvudet på jobbet igår kväll.. :) brabra.
MaxB:
Hör nu att basen spelas med "konstant flyt" 33-37 sekunder in (i början av sången) och spelas annorlunda 37-60 sekunder in - annan rytmik med tysta partier i spelet. Sen är det mer konstant flyt i basspelet igen. 144-160 sekunder kommer det där med tysta partier i spelet, tillbaka.
Är det medvetet eller är det olika inspelningar som gör att det blivit så?
Skönt med tvåstämmiga guror!
Bra låt!
aROCKER:
Vallhagen tror jag tar upp allt som jag har å inflika.
Bra låt!
:D :D :D :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida