Forum > Färdiga produktioner

Perrrra - Den stora kärleken

<< < (3/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 20:07:47 ---Väldigt snygg produktion, arr och mix!
Jag har bara en liten synpunkt på sången. Tycker den är lite "vass",
att det är en litet "väsande" diskantljud i den. Du sjunger bra annars.
Bra tryck i trummorna! Finns det inte en uppgraderingsvariant
från EZ Drummer till Superior Drummer.....?

--- Slut citat ---
Jo om du har DFH

Eddi:

--- Citat från: perrra skrivet 14.09.2010, 21:34:04 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 14.09.2010, 11:40:03 ---
Jag undrar om det inte borde vara lägre tonart, du har en fantastisk och stark sångröst som gjord för det rockigare hållet, ja kanske till och med hårdrock där tonarterna ligger väldigt högt.

--- Slut citat ---

Ge mig en sån där rocklåt, vore jävligt roligt att testa sjunga in nåt sånt faktiskt ;)

--- Slut citat ---
Är inte så förtjust i låten pga stilen men du gör det bra och jag håller med om att det finns bra grejer i din röst som borde testas på andra alster. Men då får du inte rulla på ärren.

perrra:

--- Citat från: Eko skrivet 14.09.2010, 22:20:42 ---
--- Citat från: perrra skrivet 14.09.2010, 21:34:04 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 14.09.2010, 11:40:03 ---
Jag undrar om det inte borde vara lägre tonart, du har en fantastisk och stark sångröst som gjord för det rockigare hållet, ja kanske till och med hårdrock där tonarterna ligger väldigt högt.

--- Slut citat ---

Ge mig en sån där rocklåt, vore jävligt roligt att testa sjunga in nåt sånt faktiskt ;)

--- Slut citat ---
Är inte så förtjust i låten pga stilen men du gör det bra och jag håller med om att det finns bra grejer i din röst som borde testas på andra alster. Men då får du inte rulla på ärren.

--- Slut citat ---

Ja, självklart jag respekterar det fullständigt :) INte alla som gillar dansband, precis som jag avskyr metal :) inget konstigt med det!

hogge:
Tjena Perrra..
Jag får ju oftast rysningar (obehagliga sådana alltså) av dansbandsmusik, men faktum är att det Du gör (vad jag hört) är jäkligt bra grejer. Även detta.. Versen är ju en klassisk dansbandsvers. Just en sån som jag är rätt tveksam till, men refrängen tar igen det där.. Bra drag och fantastiskt sång.. Jag skulle också gärna höra den i något rockigare..

Tokai:
Undrar vad som menas med Steven Slates triggljud? Är det så att riktiga trummorna spelats in men triggats med samplingar?
Gillar personligen inte dansbandsmusik men måste erkänna att du gör det här bra. Du gör det ärligt. Visst är sången en oktav för hög, men kanske passar till någon kvinnlig sångerska.
Du frågor om nån annan gör dansbandsmusik. Jag funderar på det (kanske en utmaning det också, men risken är att det blir parodi)
Här texten till första versen till Stygga Katarina:
Stygga, stygga Katarina
som får hårda män att grina
Medeltidens pest och pina
är ingenting mot Katarina
Stygga, stygga Katarina

Kan det bli nåt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion