Forum > Färdiga produktioner
Perrrra - Den stora kärleken
perrra:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.09.2010, 22:15:59 ---Undrar vad som menas med Steven Slates triggljud? Är det så att riktiga trummorna spelats in men triggats med samplingar?
Gillar personligen inte dansbandsmusik men måste erkänna att du gör det här bra. Du gör det ärligt. Visst är sången en oktav för hög, men kanske passar till någon kvinnlig sångerska.
Du frågor om nån annan gör dansbandsmusik. Jag funderar på det (kanske en utmaning det också, men risken är att det blir parodi)
Här texten till första versen till Stygga Katarina:
Stygga, stygga Katarina
som får hårda män att grina
Medeltidens pest och pina
är ingenting mot Katarina
Stygga, stygga Katarina
Kan det bli nåt?
--- Slut citat ---
haha bra text!
Nä men trigga är ju att byta ut virvelljudet eller kaggeljudet mot ett annat, eller bara "blenda/blanda" olika ljud, jag använder något som heter DRUMAGOG, och det fina med den är att den tar bort allt läckage om du ersätter hela virveln mot en ny. Jag har trggat kagge och virvel i denna mot några jag tycker passade bättre, jag har ungefär 50 virvlar och 50 kaggar i min "Drumagog" som jag lagt till som mina "favoritljud" .. brukar va väldigt mycket lättare att jobba med just trmmor då, iallafal i dansband :)
Texten får du jobba vidare på så du får en låt av det !: )
ydderF:
Bra produktion, Perrra! Den låter riktig för sin sjanger.
Låten är ju som sydd för radion :)
På mina högtalare så är det kanske lite väl mycket diskant i mixen..
Bass:
Du är en jävel på det här =)
Har ju jävligt svårt för denna typ av musik. Men uppskattar ändå hur jäkla proffsigt du gör det.
Låter kanon!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida