Forum > Färdiga produktioner
Perrrra - Den stora kärleken
Dividend:
Funkar på dansgolvet säkert.
Men jag föredrog dina parodier du gjorde från början :lol: Har de sparade nånstans!
Marruschkka:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.09.2010, 22:15:59 ---Undrar vad som menas med Steven Slates triggljud? Är det så att riktiga trummorna spelats in men triggats med samplingar?
Gillar personligen inte dansbandsmusik men måste erkänna att du gör det här bra. Du gör det ärligt. Visst är sången en oktav för hög, men kanske passar till någon kvinnlig sångerska.
Du frågor om nån annan gör dansbandsmusik. Jag funderar på det (kanske en utmaning det också, men risken är att det blir parodi)
Här texten till första versen till Stygga Katarina:
Stygga, stygga Katarina
som får hårda män att grina
Medeltidens pest och pina
är ingenting mot Katarina
Stygga, stygga Katarina
Kan det bli nåt?
--- Slut citat ---
Jodå Perrra, du kan din sak, kan nog gå hem där i stugan, men Tokai är nog ännu vassare, iaf på text :lol: :wub:
Gör nåt av den vetja, Perrra eller Tokai :D
/Marre
MaxB:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.09.2010, 08:27:51 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 17.09.2010, 22:15:59 ---Undrar vad som menas med Steven Slates triggljud? Är det så att riktiga trummorna spelats in men triggats med samplingar?
Gillar personligen inte dansbandsmusik men måste erkänna att du gör det här bra. Du gör det ärligt. Visst är sången en oktav för hög, men kanske passar till någon kvinnlig sångerska.
Du frågor om nån annan gör dansbandsmusik. Jag funderar på det (kanske en utmaning det också, men risken är att det blir parodi)
Här texten till första versen till Stygga Katarina:
Stygga, stygga Katarina
som får hårda män att grina
Medeltidens pest och pina
är ingenting mot Katarina
Stygga, stygga Katarina
Kan det bli nåt?
--- Slut citat ---
Jodå Perrra, du kan din sak, kan nog gå hem där i stugan, men Tokai är nog ännu vassare, iaf på text :lol: :wub:
Gör nåt av den vetja, Perrra eller Tokai :D
/Marre
--- Slut citat ---
Hörru Rut, kom till mej,
du är drömmen om en toppentjej.
Vill du stanna här säg,
hörru Rut, kom till mej.
robc:
Snygg prodd, är det Truepiano som låter nuförtiden?
robc
perrra:
--- Citat från: robc skrivet 20.09.2010, 21:20:02 ---Snygg prodd, är det Truepiano som låter nuförtiden?
robc
--- Slut citat ---
Tack!
Ja jag använder Truepianos till det mesta i dansband, just för att den låter PIANO.. den låter inte FLYGEL som allt annat skit gör.. krångligt att få bort rumsljud och det här "flygelljudet" i dom flesta pluggarna, jag har dom flesta IVORY, GRAND2, ART VISTA GRAND osv , men detta kommer igenom sjukt jäkla bra!! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida