Forum > Färdiga produktioner

Perrrra - Den stora kärleken

<< < (2/5) > >>

perrra:

--- Citat från: 91:an skrivet 14.09.2010, 11:40:03 ---Det finns nog ingen dansbandsälskare som inte skulle ta denna till sej! Jag förstår inte hur du kan spotta fram så mycket. Att göra enkla melodier som sätter sej är du mästare på.
Jag undrar om det inte borde vara lägre tonart, du har en fantastisk och stark sångröst som gjord för det rockigare hållet, ja kanske till och med hårdrock där tonarterna ligger väldigt högt. Dansbandsång för mej är annars mer avslappnat i registren kring samtalston, vilket jag tror skulle passa denna text. Jag kan tänka mej som Christer Sjögren skulle ha framfört den.  Men det finns för all del  dansband med högtoniga röstresurser också, typ Arvingarna. Hur som helst, ännu en bra låt!

--- Slut citat ---

Tjena och tack så mycket !!! ;)
mmm.. det är ju mitt stora problem att en normalgrabb sjunger i F-G-A typ, men jag sjunger i B-C-D , dvs braaa mkt högre än dom flesta dansbandsgubbar.. MEn jag är så jäkla kass på låg sång, det blir svajjigt där nere men rätt ok där uppe .

Självklart kommer jag ändra tonart efter önskemål sen :) Tack tack!!

perrra:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2010, 12:39:07 ---Jag tänkte också på val av tonart. Använder du melodyne mkt eller lite på den här sången? Jag tycker inte jag hör det så jag är nyfiken.

--- Slut citat ---

Tjaba, jag melodynar alltid alla mina sånginspelningar, även om så carola skulle komma hit :)
Jag kör igenom hela skiten i melodyne, markerar hela och tar "correct pitch" först, sen drar jag ner pitchcorrectorn till typ 75-90% beroende på hur bra man sjunger... sen gr jag igenom varje ton/ord och ändrar manuellt om nåt låter fel.

Jag har kört Melodyne i 5-6 år nu och har lärt mig det rätt bra tycker jag, men just denna låten hade jag lite strul med för jag va lite småförkyld , men tror och hoppas det funkar , det är ju bara en demo än så :)

asti:
Väldigt snygg produktion, arr och mix!
Jag har bara en liten synpunkt på sången. Tycker den är lite "vass",
att det är en litet "väsande" diskantljud i den. Du sjunger bra annars.
Bra tryck i trummorna! Finns det inte en uppgraderingsvariant
från EZ Drummer till Superior Drummer.....?

perrra:

--- Citat från: asti skrivet 14.09.2010, 20:07:47 ---Väldigt snygg produktion, arr och mix!
Jag har bara en liten synpunkt på sången. Tycker den är lite "vass",
att det är en litet "väsande" diskantljud i den. Du sjunger bra annars.
Bra tryck i trummorna! Finns det inte en uppgraderingsvariant
från EZ Drummer till Superior Drummer.....?

--- Slut citat ---

Du kan få samma sound i EZ som i Superior  , jag har ju triggat alla ljud, baskaggen är Steven Slate (wav filer/gog filer), Virvel Steven Slate, Pukor Steven Slate.. det blir riktigt snyggt med hans trummljud ! :)

Tack så hemskt muycket.. ja.. det blir lite väsande pga tonarten, jag får så löjligt vass röst mellan 1500-3000hz :/  jag har skärt otroooligt mycjket där ändå ska tilläggas! :)

perrra:

--- Citat från: 91:an skrivet 14.09.2010, 11:40:03 ---
Jag undrar om det inte borde vara lägre tonart, du har en fantastisk och stark sångröst som gjord för det rockigare hållet, ja kanske till och med hårdrock där tonarterna ligger väldigt högt.

--- Slut citat ---

Ge mig en sån där rocklåt, vore jävligt roligt att testa sjunga in nåt sånt faktiskt ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion