Forum > Demolåtar

Rattlebike - Mystery Girl

<< < (4/7) > >>

Dividend:
Det är inte alls dåligt. Av nån anledning gillade jag instrumentalpartiet i mitten bäst, inte alls för att sång och text skulle vara dåligt. Tvärtom. Men där fångas jag in och lyssnar extra. Det andra låter som sånt man hört förr. (Återigen, inte alls 'dåligt'.)

Gillar speciellt bossa-takten på trummor och kammarstråket. Är det dock en algoritmisk flöjt (inte samplad) man hör på slutet? :D (Nej, det var nog nåt annat. Berätta gärna vad!)

Bra!

Rattlesnake:
Uriah
Tack för de delikata orden! Hoppas du vill lyssna på den nya versionen med mindre vass sång, om det blev OK?

Dividend
Tack! Äntligen någon som uppskattade kammarorkestern, eller the mellow-yellow band som den skulle kunna heta. Tog bara instrument med soft klang: flöjt, cello, viola och horn (samtliga ur Vienna). Thereminen flyter omkring i flöjtens register ibland, det är kanske den du tycker låter algoritmisk?

Rattlesnake:
NY VERSION UPPE
Mindre diskant på sången, och "full ending"
Blev det bra så här? Körerna är dock desamma, vet inte om vi klarar att göra dem så värst mycket bättre heller...

Dividend:
Troligen Therminen :D

equality:
Kul colab. Tycker ni har hittat varandra här i en behaglig mix brit-pop som ger mig vibbar av tidig Syd Barret-Pink Floyd typ See Emily play. Mysmysko låt där jag tycker melodi och text funkar så pass bra att övertydligheter som t ex såg inte behövs. Det krockar lite där med orgeln(?) till höger. Sista refrängen kom in jättekonstigt och abrupt tyckte jag först men efter några lyssningar ytterligare tycker jag det passar perfekt. First impression doesn't last, at all. Bra låt och mix där jag har lite synpunkter om arret men det är bara mina synpunkter. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion