Forum > Demolåtar

Rattlebike - Mystery Girl

<< < (3/7) > >>

egghuvud:
Roligt är väl det första som jag tänker. Gillar de små finesserna som den där "jobbiga" thereminen.
Om jag har invändningar så är det att bas och trummor är lite hetsiga i spelet. Detta är ju mer en smaksak men jag tycker att det blir lite stirrigt på något sätt i kontrast till att det är så laidback. Speceillt basen hoppade lite för mycket för mig.
Fattar inte varför sluitet tonades heller. Det känndes som ett bra avslut där.

Vet inte om jag måste byta hörlurar men jag tycker som så ofta här på KR att det är lite vassa ess i sången.  :)

Yllet:

--- Citat från: egghuvud skrivet 01.09.2010, 19:25:21 ---Vet inte om jag måste byta hörlurar men jag tycker som så ofta här på KR att det är lite vassa ess i sången.  :)

--- Slut citat ---

Man kan bli känsligare med åren också... Vidare tror jag att de flesta som spelar in här, inte sitter på dyrgripar till micar, därav s:andet... Själv använder jag för tillfället en Röde nt2:a i hemmastudion, ingen höjdare i diskanten direkt :) Säkert inget fel på dina lurar. Vad e det för några?

/Jon

Åsa:
Hello Rattlebike  B)

Ja det här var väl en skön låt det, inte sådär supermystisk men annorlunda på ett skönt sätt!
Svårt att komma med nåt konstruktivt men jag tyckte ljudet på sången var lite vasst? Kan vara förkylda öron som är överkänsliga. Snyggt annars, bra sång också :)

Rattlesnake:
Yllet
Tack för feedback. Kul att du erbjuder dina mastringstjänster, jag tycker ju du hör till mästarna inom detta område. Om det blir något mer av detta projekt så har vi dig i åtanke. :)

aRocker
Vill du spela hårda trummor? Visst, hehe, kan bli snarare än du anar. Vi får se vad som händer härnäst. Tack för lyssningen!

asti
Sticket är faktiskt mitt favoritparti också. Det är inte ofta man tycker så om sina låtar, ofta är stick ett nödvändigt ont. I det här fallet hade jag inget stick alls från början, men cykeln skrev dit sticktexten och då kom det naturligt.

--- Citat från: asti skrivet 01.09.2010, 17:47:08 ---Tycker inte låten behöver tonas i slutet, det verkar som att den har ett avslut....?

--- Slut citat ---
Du lyssnade uppmärksamt till slutet ser jag.  ^_^ Jo, de finns ett avslut längst ut i faden. Det är en ovanlig variant av slut, har hört det på någon låt men minns inte vilken. :unsure: Tänkte att en fade gör det mindre tjatigt. Och lite mystiskt.

Spacetrucker
Att något man varit med att skapa ger intryck så att det väcker associationer, är något mycket fint att få höra. Tack för det Ja, visst har världen på samma gång som den har blivit rationell också förlorat lite av sin charm, då sagorna och skrönorna håller på att dö ut. Då kunde ingen motbevisa ryktet att Slade mördade på scen, och Bobby Hull sköt pucken rakt igenom målvakt och sarg...

egghuvud
Trummor och bas har en lite hoppig bossatakt, ja. Trummorna kör rakt sista versen, men basen ligger kvar. Tror basgången föddes direkt på denna låt, så den älsklingen är nog lite svår att ta kål på.
Jag  uundrade just om någon skulle anmärka på sången. Jag tyckte själv den blev vass. Den är inspelad med lite dov bandmick så jag la på en del högt mid redan på pre-ampen. Det lät OK i högtalarna men lite vasst i mina lurar. Trodde det var jag som var överkänslig.
Och du ville också höra hela slutet.... Jaja, jag får väl lägga upp en otonad version, så får den som vill ha fade göra den själv. :rolleyes:

Åsa
Nä, supermystisk skulle det inte vara heller, bara lite lagom. Men sången skulle inte vara vass, utan mjuk som allt annat på låten. Tack för lyssning och kritik!

bjurte:
Tycker den här låten är Super mumsig!!
Lunket,harmonier och sång verkligen flyter fram..
Dock som någon annan skrev,lite ess:ig sång..(Vass)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion