Forum > Demolåtar

Rattlebike - Mystery Girl

<< < (2/7) > >>

Rattlesnake:
Eko
Tack för lyssning. Det var nog inte tänkt att låten skulle bli någon pastisch på någon viss form av musik. Men kul att höra att det inte låter 60-tal iaf!

Gurano
Spökeffekterna är nog lite oavsiktliga, men thereminen och lesliestämmorna råkade gå samtidigt och blev rätt udda. Kanske för udda? Förstiod inte riktigt om du tyckte att elguran var för ren eller för skitig...?
Tack för comments!

Emlan
Tack för det, det värmer verkligen att höra!  Tror säkert att hr textförfattare känner likadant! :D Ja, lite "myspsykedelica" kanske det blev?

Marruschkka
"Som vanligt", asch... :wub:
Kören kanske är lite ur pitch på vissa ställen, hmm. Eller så är den lite för mycket skruvad, vi får titta på det.
Tack för lyssning och kommentar!

Yllet:
Jag tycker det låter färdigt. Känns Beatles efter -66, vilket är bra :) Skön sång, enkelt och okomplicerat utan att bli tråkigt. Om du behöver någon som mastrar din ep så hojta gärna till, så hjälper jag dig.

mvh Jon

aROCKER:
Helskönt!

Ska du in på lite hårdare terräng vill jag lägga trummorna, hehe!

4/5, älskar retrofeelingen du har anammat...grymt! :D :) ^_^ :wub: ;)

asti:
Det här tycker jag var kul! Skön avslappnad sång till den här nostalgiframkallande låten.
Speciellt gillar jag avsnittet "She gives you a smile....".
Lite otajt bakgrundsång/leadsång på ett ställe vid "....mystery, mystery girl".
Gillar inte riktigt den "fasförskjutna", panorerande bakgrundsången, som kommer in ett par gånger.
Tycker inte låten behöver tonas i slutet, det verkar som att den har ett avslut....?
Intressant arr! Fin retrokänsla!

spacetrucker:
Skön låt. Får flashback av en sommardag, såna som jag minns från min barndom. På den tiden fanns det lite "mystery" kvar. Inte så som nuförtiden när allt skall ha en rationell förklaring. Tänk så mycker roligare det var då det fanns lite plats för fantasi. Dethär är som ett färgfotografi från slutet av 60-talet eller början av 70-talet vars färger bleknat. Det är så min barndom och ungdom ser ut. Bleknade fotografier..... öh... och vad i hela friden har nu detta med låten att göra :wacko:. Inget annat än att den väcker assosiationer (stavas det så?) för mig. Och det är det finaste musik kan göra :D Bra låt, mera mystery åt folket.

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion