Forum > Demolåtar

Freddy - Tro Inte

<< < (6/8) > >>

freddy:

--- Citat från: uriah skrivet 19.08.2010, 14:29:58 ---Lite svensk  folktons-vemod i denna,som vanligt helt klanderfritt frammförd,fast nog är det väääldigt mycke reverb..
En vacker visa som du oxo lyckas hålla på rätt sida om KENT deppet. :lol:

--- Slut citat ---

Tackar uriah! Det är en hel del reverb ja :) Tycker det kan vara mysigt, men det får inte gröta i basen eller gröta överlag. Haha rätt sida av kent-deppet. Men kent är väl bra? ;)

stajo:
Hej,
Mycket skön melodi och passande släpande arr. Aningens diskantfattig? Ja förutom essen. Blir liksom ett dunkelt sound.
Tyckte texten var bra förutom frasen "För nu har du fått mig
Helt ur balans" där jag inte tycker du är riktigt hemma. Helhetsbetyget är mkt bra.
/S

MaxB:
Bra överlag även om jag (läs gammal gubbe  :lol:) inte går igång efter två tre lyssningar.

JAg har inte läst vad andra skrivit så jag kanske inte är först men du som gör allt snortajt borde kolla igenom passagen från: Nej, tro inte att jag stannar kvar till: Här hos dig

De sista tre orden sjungs inte unisont och det stör, då man i övrigt hör vilket arbete du lägger ner på att få allt tajt. Skulle inte reagera annars.

Leif:
Tjena!

Kul med svensk sång Freddy! Bara ett ställe som låter lite ur ton för mig. Andra versen på första raden. Ordet "Hur" känns lite svajigt (med risk för att verka petig), men annars låter det kanon! Skitbra refräng, som lyfter låten riktigt gött! Bra spelat och framfört med snygga melodier! Diggar den som fan!

Tummen upp!

Kornstad:
Tjenare mannen!

Riktigt skön låt du fått till här!
Såg att någon nämnde virveln tidigare i tråden och jag håller med om att den slår igenom lite för mycket ibland.

Gillar annars soundet i övrigt och det är riktigt snyggt med pianot som lirar i bakgrunden i slutet (fick lite DM-vibbar) men jag skulle velat fått upp det ett snäpp i volym bara.

Bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion