Forum > Demolåtar
Freddy - Tro Inte
freddy:
--- Citat från: stajo skrivet 19.08.2010, 21:33:41 ---Hej,
Mycket skön melodi och passande släpande arr. Aningens diskantfattig? Ja förutom essen. Blir liksom ett dunkelt sound.
Tyckte texten var bra förutom frasen "För nu har du fått mig
Helt ur balans" där jag inte tycker du är riktigt hemma. Helhetsbetyget är mkt bra.
/S
--- Slut citat ---
Tja, visst är det lite diskantfattigt, speciellt gitarrerna. Var lite det ljudet jag var ute efter, mjukt crunch eller vad vi ska dra till med för ord. Men det kanske blev lite för mycket. Texten är jag rätt nöjd med, får se om jag gör några förändringar, men det kanske är lite krystat just där.
--- Citat från: MaxB skrivet 20.08.2010, 00:29:09 ---Bra överlag även om jag (läs gammal gubbe :lol:) inte går igång efter två tre lyssningar.
JAg har inte läst vad andra skrivit så jag kanske inte är först men du som gör allt snortajt borde kolla igenom passagen från: Nej, tro inte att jag stannar kvar till: Här hos dig
De sista tre orden sjungs inte unisont och det stör, då man i övrigt hör vilket arbete du lägger ner på att få allt tajt. Skulle inte reagera annars.
--- Slut citat ---
Hehe, man går ju inte igång på allt, tack för kommentar trots detta. Jag vet att andrastämman är lite otajt mot första på flera ställen faktiskt, vore kanske bra att fixa till det.
Tack för input.
--- Citat från: Leif skrivet 20.08.2010, 02:25:35 ---Tjena!
Kul med svensk sång Freddy! Bara ett ställe som låter lite ur ton för mig. Andra versen på första raden. Ordet "Hur" känns lite svajigt (med risk för att verka petig), men annars låter det kanon! Skitbra refräng, som lyfter låten riktigt gött! Bra spelat och framfört med snygga melodier! Diggar den som fan!
Tummen upp!
--- Slut citat ---
"Hur" alltså, får kolla upp det med. Kul att övrigt fungerar :) Tack!
--- Citat från: Kornstad skrivet 20.08.2010, 23:19:35 ---Tjenare mannen!
Riktigt skön låt du fått till här!
Såg att någon nämnde virveln tidigare i tråden och jag håller med om att den slår igenom lite för mycket ibland.
Gillar annars soundet i övrigt och det är riktigt snyggt med pianot som lirar i bakgrunden i slutet (fick lite DM-vibbar) men jag skulle velat fått upp det ett snäpp i volym bara.
Bra!
--- Slut citat ---
Ja, det där med virveln är nog sant med, om man ska vara petig, speciellt när det inte är någon sång upplever jag den som lite väl hög. Lite kompressor-effekt med tror jag.
Kul att du la märke till klinket :D
Tack!
equality:
Låter näst intill om inte perfekt. Kraftfull Kentisk rock. Sången impar med snygga stämmor. Avgrundsreverbet passar bra tycker jag.
freddy:
--- Citat från: equality skrivet 23.08.2010, 13:59:29 ---Låter näst intill om inte perfekt. Kraftfull Kentisk rock. Sången impar med snygga stämmor. Avgrundsreverbet passar bra tycker jag.
--- Slut citat ---
Vad kul, tackar eq! :lol:
Mats:
Låter bra Freddy, du sjunger riktigt bra :)
Wernborg:
Bra intro.
Hade önskat mer tyngd i refrängerna. Kanske skulle gitarrerna arras annorlunda där. Anslag på ettor bara eller ettor och treor och låta klinga? Stråkar på åttondelarna istället?
Snygga gitarrmelodier i slutet.
Bra refrängmelodi också.
Fin arenalåt, men för kort som vanligt. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida