Forum > Demolåtar
Freddy - Tro Inte
freddy:
Tja, inte ofta man gör något på svenska direkt. Men denna gång blev det så. Vad tycker ni om låt och framförande, hur funkar mixen?
Tack!
Musik:
[mp3=200,20,0,center][/mp3]
asti:
Du får till ett väldigt snyggt, tungt sound i den här "hårdrocksballaden"!
Fina gitarrer och mycket bra sång. Någon lite överraskande harmoniföljd
hade kanske inte varit så dumt, men det ska väl iofs inte bli ett självändamål.
Ett par detaljer som jag reagerade på vad gäller sången/texten:
Du tvekar lite på "Någonting" vid "Att någonting håller mig kvar".
Om du skippar "att" i "Nej, tro inte att jag stannar kvar" och även
i dom två följande raderna får du ett naturligare flyt i sången där, tror jag.
Skulle gärna vilja ha ett härligt "Freddy-gitarrsolo" i slutet! :)
hogge:
Riktigt bra låt detta.. Vacker melodi och mycket bra sång.. En något oväntad sångslinga, kan jag tycka.. Håller med Asti om att här borde ett av Dina vackra solon ha fått lite utrymme..
freddy:
--- Citat från: asti skrivet 16.08.2010, 11:32:33 ---Du får till ett väldigt snyggt, tungt sound i den här "hårdrocksballaden"!
Fina gitarrer och mycket bra sång. Någon lite överraskande harmoniföljd
hade kanske inte varit så dumt, men det ska väl iofs inte bli ett självändamål.
Ett par detaljer som jag reagerade på vad gäller sången/texten:
Du tvekar lite på "Någonting" vid "Att någonting håller mig kvar".
Om du skippar "att" i "Nej, tro inte att jag stannar kvar" och även
i dom två följande raderna får du ett naturligare flyt i sången där, tror jag.
Skulle gärna vilja ha ett härligt "Freddy-gitarrsolo" i slutet! :)
--- Slut citat ---
Tackar asti, låten kom av bara farten för en tid sen :) Kul ibland att hålla tillbaka och göra något så enkelt som detta, men ändå försöka variera arret. Du har nog rätt i din analys av fraseringen med, mig stör det väl inte direkt. Men ska fundera på det, då skulle första bli mer lika andra refrängen i rytmik.
--- Citat från: hogge skrivet 16.08.2010, 12:49:36 ---Riktigt bra låt detta.. Vacker melodi och mycket bra sång.. En något oväntad sångslinga, kan jag tycka.. Håller med Asti om att här borde ett av Dina vackra solon ha fått lite utrymme..
--- Slut citat ---
Tackar, solon är väl aldrig fel kanske... :) Får se om jag tar denna en sväng till framöver då!
Emulator:
Tjo!
Ja, rktigt bra. Snyggt arrat, lite sparsamt så. Stabil sång också, riktigt bra. En liten grej är att det är lite för mycket flam på virveln mot slutet, låter som två separata slag på virveln nästan. lite mindre av den varan kanske, eller så är det mest hur man vill ha det.
skitsnyggt gjort, låter genomarbetat. gillar delayet på rösten!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida