Forum > Demolåtar

Freddy - Tro Inte

<< < (2/8) > >>

Dividend:
SKickligt genomfört. Mycket. Mixen.. Tycker verbet kan sänkas lite.

Och du har en bra sångröst, Freddy. Rätt känsla för vad texten förmedlar..

Som låt betraktad är det (för mig) en låt av ungefär samma kaliber somlåten Slipping away av dödsmetallarna Hypocrisy :D

Tägtgren sjunger clean-sång:

[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/12-hypocrisy%20-%20slippin%20away.mp3[/mp3]

Konstruktivt då: Om du vill så addera lita atmosfärisk ljud, lite åt det flummiga hållet, eller nåt som förstärk versen (mest den jag tänker på)

Bra!

Marruschkka:

--- Citat från: freddy skrivet 16.08.2010, 11:14:22 ---Tja, inte ofta man gör något på svenska direkt. Men denna gång blev det så. Vad tycker ni om låt och framförande, hur funkar mixen?

Tack!

--- Slut citat ---

Det här låter personligt och har en känsla som går in, kul att du sjunger på svenska oxå :)

I mina öron låter mixen bra, men kanske lite långt delay på sången?

Det här sticker ut, bra :rolleyes:

/Marre

freddy:

--- Citat från: Emulator skrivet 16.08.2010, 19:21:09 ---Tjo!

Ja, rktigt bra. Snyggt arrat, lite sparsamt så. Stabil sång också, riktigt bra. En liten grej är att det är lite för mycket flam på virveln mot slutet, låter som två separata slag på virveln nästan. lite mindre av den varan kanske, eller så är det mest  hur man vill ha det.

skitsnyggt gjort, låter genomarbetat. gillar delayet på rösten!

--- Slut citat ---

Tackar, kul. Fin kommentar. Det är nog två separata slag där, blev kanske lite mong :)

--- Citat från: Dividend skrivet 16.08.2010, 20:30:11 ---SKickligt genomfört. Mycket. Mixen.. Tycker verbet kan sänkas lite.

Och du har en bra sångröst, Freddy. Rätt känsla för vad texten förmedlar..

Som låt betraktad är det (för mig) en låt av ungefär samma kaliber somlåten Slipping away av dödsmetallarna Hypocrisy :D

Tägtgren sjunger clean-sång:

[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/12-hypocrisy%20-%20slippin%20away.mp3[/mp3]

Konstruktivt då: Om du vill så addera lita atmosfärisk ljud, lite åt det flummiga hållet, eller nåt som förstärk versen (mest den jag tänker på)

Bra!

--- Slut citat ---

Tack divi, hypo-låten har jag inte hört tidigare. Atmosfäriska insvep och dylikt är aldrig fel. Gör det hela lite mer intressant helt klart.

--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.08.2010, 20:56:59 ---
--- Citat från: freddy skrivet 16.08.2010, 11:14:22 ---Tja, inte ofta man gör något på svenska direkt. Men denna gång blev det så. Vad tycker ni om låt och framförande, hur funkar mixen?

Tack!

--- Slut citat ---

Det här låter personligt och har en känsla som går in, kul att du sjunger på svenska oxå :)

I mina öron låter mixen bra, men kanske lite långt delay på sången?

Det här sticker ut, bra :rolleyes:

/Marre

--- Slut citat ---

Kul, tack. Delayen är lite varierad och kommer bara på vissa ord. Men det kanske blev för mycket på något ställe?

Tack alla som tagit sig tid att lyssna och kommentera!

max:
Snyggt!
Påminner om Thåström - tungt och med mycket känsla!

freddy:

--- Citat från: max skrivet 17.08.2010, 01:39:36 ---Snyggt!
Påminner om Thåström - tungt och med mycket känsla!

--- Slut citat ---

Åfan, kul.. tack :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion