Forum > Demolåtar
Freddy - Tro Inte
Rattlesnake:
Låter tungt och bra, kompetent till 100%. Tycker andra versens virvel låter skum, som om den ligger lite för tidigt. Och slutet utan sång låter som om det saknar något. Lite baklängesgitarr! ;)
Jo, och så var det ett ord i texten som jag hakar upp mig på.. "Ej" har nog inte funnits i talspråket sedan pilsnerfilmens tid, så jag tycker det låter krystat i en sångtext. Men annars är texten bra. Det är ju inte så jäkla lätt att göra texter på svenska, tycker jag. :)
freddy:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.08.2010, 15:52:05 ---Låter tungt och bra, kompetent till 100%. Tycker andra versens virvel låter skum, som om den ligger lite för tidigt. Och slutet utan sång låter som om det saknar något. Lite baklängesgitarr! ;)
Jo, och så var det ett ord i texten som jag hakar upp mig på.. "Ej" har nog inte funnits i talspråket sedan pilsnerfilmens tid, så jag tycker det låter krystat i en sångtext. Men annars är texten bra. Det är ju inte så jäkla lätt att göra texter på svenska, tycker jag. :)
--- Slut citat ---
Gött, tackar! Känsliga öron där, andra versens virvel är ju flamslag, istället för att normalt flamma efter så ligger den innan fjärdedelen :) Det var bara ett hyss jag tog till, varför inte liksom, men det kanske stör mer än vad det skulle vara ballt, hehe.
Jag använder faktiskt "ej" i mitt talspråk, kanske ensam om det då :)
mahan:
Tjou Fredden!
Du ber om mixråd på en låt som e snyggt gjord o arrad. Och mixråd blir det ;)
1. slutmixens kompressor tar kol på all dynamik, kolla över den spärren.
2. trumsoundet låter lite konstigt med delayet, ger en aningen otajt i slutresultet.
3. denna genre kunde må bättrre av ett lite mer styddigt, stadigt, basigare botten.
4. gäller föregående med tanke på basen.
Snygg låt och nu måste din sång berömmas mer än vanligt, snyggt!
Gurornas sound sitter fint...
Sångstämmorna får ett extra plus!
snyggt jobbat... h. johan
freddy:
--- Citat från: mahan skrivet 18.08.2010, 22:12:48 ---Tjou Fredden!
Du ber om mixråd på en låt som e snyggt gjord o arrad. Och mixråd blir det ;)
1. slutmixens kompressor tar kol på all dynamik, kolla över den spärren.
2. trumsoundet låter lite konstigt med delayet, ger en aningen otajt i slutresultet.
3. denna genre kunde må bättrre av ett lite mer styddigt, stadigt, basigare botten.
4. gäller föregående med tanke på basen.
Snygg låt och nu måste din sång berömmas mer än vanligt, snyggt!
Gurornas sound sitter fint...
Sångstämmorna får ett extra plus!
snyggt jobbat... h. johan
--- Slut citat ---
Tja mahan, tackar för kommentar och lyssning samt beröm!
1. Nog tycker jag att det finns dynamik kvar allt, men du har rätt att det är rätt bra komprimerat!
2. Det är inget delay på trummorna? Eller hur menar du? vart känner du att det är otajt?
3. Håller med, går nog att fylla ut lite mer där, ibland brukar jag använda en låg stråke som jag mixar väldigt lågt. Kanske ska prova det här med.
bjurte:
Lite svensk folktons-vemod i denna,som vanligt helt klanderfritt frammförd,fast nog är det väääldigt mycke reverb..
En vacker visa som du oxo lyckas hålla på rätt sida om KENT deppet. :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida