Forum > Färdiga produktioner
Asti & Ydderf - This is me
asti:
--- Citat från: equality skrivet 14.08.2010, 16:26:46 ---Versen är verkligen läcker även om ackordsvängarna låter bekanta och stämningen förtätas ytterligare i nån slags Lennonsk refräng som verkligen är låtens clou, lysande!
Det som inte funkar för mig är instrumentalpartierna (Juanita-guran) vid 01:41 och i outrot. De är som de inte hänger ihop harmonimässigt med resten av låten, de låter för "snällt". Stråkupptakterna innan verserna av samma skäl tveksamma. Jag skulle nog skippa dessa och koncentrera mig på den intensitet du bygger upp i vers och refräng. Men det är jag det! ;)
--- Slut citat ---
Tycker väl själv det här ligger mer åt John Martyn/Paul Simon än Lennon om man nu ska drista sig göra sådana jämförelser. :unsure:
Roligt att du verkar gilla låten! :)
"Juanitagitarrerna" ska bort, dom är mycket riktigt lite malplacerade här.
Ska göra något åt stråkarna också, men vet inte riktigt vad. Behåller kanske enbart cellon.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
Har fått hjälp av Ydderf med lite dobro, vilket jag är väldigt tacksam för!
Jag har tajtat till sången i refrängerna, sänkt reverbet en aning på sången och trummorna,
samt tagit bort det mesta av nylongitarrerna.
Är nivåerna lagom nu? Ska violinerna vara kvar, ska cellon vara kvar....?
Ska jag ta bort nylongitarren helt? Eller vad som helst........
Gurano:
Som sagt.....jag e såld B)
För mig låter det riktigt bra. Bra att du stramade upp sången! Dobro fungerar oxå bra.
Vid ca 122-123 och vid 195-196 så synkar inte gitarrernas slut-ton. Spelar kanske ingen roll.... å ska kanske vara så, men jag noterade det vid lyssningen i alla fall.
Ha det gott
Gurano
MaxB:
Skönt med dobro som diskret hjälper till igenom låten och dubblar melodin i solodelen.
Jag tycker balansen på allt är bra så här.
asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 15.08.2010, 18:07:12 ---Som sagt.....jag e såld B)
För mig låter det riktigt bra. Bra att du stramade upp sången! Dobro fungerar oxå bra.
Vid ca 122-123 och vid 195-196 så synkar inte gitarrernas slut-ton. Spelar kanske ingen roll.... å ska kanske vara så, men jag noterade det vid lyssningen i alla fall.
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Jag tycker dobron var en rejäl extra-krydda!
Ska kolla upp dom här gitarr-partierna.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida