Forum > Färdiga produktioner

Asti & Ydderf - This is me

<< < (4/10) > >>

cykeln:

Såg att tanken var att göra en laidback låt och det har du lyckats med!
Men jag tycker du ska göra den mycket tuffare än nu
Alltså lite mer nerv och bitskhet ironi i sång - lite åt hårdrocksballad-röst sådär
Det här är jag - vare sig du gillar det eller inte!

och det är klart att då kanske arret, och instrumenteringen måste vässas något.

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 12.08.2010, 22:56:31 ---Såg att tanken var att göra en laidback låt och det har du lyckats med!
Men jag tycker du ska göra den mycket tuffare än nu
Alltså lite mer nerv och bitskhet ironi i sång - lite åt hårdrocksballad-röst sådär
Det här är jag - vare sig du gillar det eller inte!
och det är klart att då kanske arret, och instrumenteringen måste vässas något.

--- Slut citat ---
Någon hårdrocksballadröst besitter jag tyvärr inte, så det får nog förbli "mes-laidback"!  :)
Vill nog ha den så här lite "avslappnad" åt John Martyn-/Paul Simon-hållet.
Men tack för lyssning och förslag!
/Asti

Clemens:
Tjena Asti!

Låter bra om det mesta men som någon nämnt så tycker även jag att trummorna borde bli lite mer organiska å ligga nära, kanske räcker att ta bort reverb?..Stråksoundet funkar väl, men de lite mer ljusare tonerna låter mer som en synth..Annars bra "Asti kvalitet" rakt igenom... :)

asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 13.08.2010, 09:41:43 ---Tjena Asti!

Låter bra om det mesta men som någon nämnt så tycker även jag att trummorna borde bli lite mer organiska å ligga nära, kanske räcker att ta bort reverb?..Stråksoundet funkar väl, men de lite mer ljusare tonerna låter mer som en synth..Annars bra "Asti kvalitet" rakt igenom... :)

--- Slut citat ---

Jag ska testa att dra ner reverbet på samtliga spår och se om man kan få lite mer närhet!
Det brukar ju även bli en tydligare ljudbild totalt om man minskar reverbet.
Håller med om att violinerna inte låter så realistiska. Funderar på att ta bort dom och bara behålla cellon.
Men eftersom EWQL är nytt för mig, så kanske jag hittar bättre stråkar.  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

equality:
Versen är verkligen läcker även om ackordsvängarna låter bekanta och stämningen förtätas ytterligare i nån slags Lennonsk refräng som verkligen är låtens clou, lysande!
Det som inte funkar för mig är instrumentalpartierna (Juanita-guran) vid 01:41 och i outrot. De är som de inte hänger ihop harmonimässigt med resten av låten, de låter för "snällt". Stråkupptakterna innan verserna av samma skäl tveksamma. Jag skulle nog skippa dessa och koncentrera mig på den intensitet du bygger upp i vers och refräng. Men det är jag det!  ;) 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion