Forum > Färdiga produktioner
Asti & Ydderf - This is me
asti:
Ydderf var bussig och la på lite dobro, som jag är väldigt svag för. Tack för det!
Har tajtat till sången i refrängen och sänkt reverbet på trummorna och sången.
Har tagit bort det mesta av nylongitarrerna.
Känns nivåerna lagom?
Försökte göra en lite laidback låt, men är tveksam till resultatet.
Tycker inte arret blev så lyckat, speciellt inte stråkarna. Tar tacksamt emot tips om förbättringar och även andra synpunkter.
Titel: This is me
Artist: Asti & Ydderf
Text och musik: Asti
Dobro: Ydderf
Längd: 3:23
Är: 2010
clavinova:
Snyggt som attan, detta gillar jag! Faller mer för dina engelska låtar än svenska och denna är inget undantag! Enda jag reagerar på är att det verkar vara mycket "munljud" på denna, inget som inte kan fixas misstänker jag. Stråkarna tycker jag passar, möjligen saknar jag lite mer stämsång...
Gurano:
Hejsan
På vissa partier i låten så har du 2 sångfiler som ska sjunga likadant, kanske har du det så genom hela låten, men på vissa delar så är det lite osynk/variationer i båda filerna som hörs för tydligt - stör mitt lyssnande lite. Sedan tycker jag att det akustiska gitarrsolot inte är så roligt - behöver enligt mig förändras/byggas ut, det skulle lyfta hela låten.
Sedan är jag såld på din röst, mycket behaglig att lyssna till. Håller inte med dig ang arret - det är inte alls dåligt på något sätt tycker jag.
Tja det var lite från mig
Ha det
Gurano
MaxB:
"This is me", är laid back även om sångaren är ganska på och talar om det flera gånger.
Jag gjorde för länge sen en laid back-låt som hette "Here I am", jag kanske ska testa att göra en ny version, hmm. Se där, du har inspirerat mig, igen.
Skön låt, inte så spännande som den blivit om CPG hade fått sätta sina mjölktänder i den, men skön. Mina associationer går till både Beatles och Simon and Garfunkel och refrängen stannar lätt i medvetandet; This is me, this is me...
Synk mellan stämmorna är nog bra att slipa på, håller med Gurano på den punkten.
Jag förväntade mig på nylonakkesolot att ackorden skulle bytas dubbelt så snabbt, från Dm till G o.s.v. men det är bra att du inte gör vad jag förväntar mig.
Yeahh, this is me!
asti:
--- Citat från: clavinova skrivet 11.08.2010, 23:16:32 ---Snyggt som attan, detta gillar jag! Faller mer för dina engelska låtar än svenska och denna är inget undantag! Enda jag reagerar på är att det verkar vara mycket "munljud" på denna, inget som inte kan fixas misstänker jag. Stråkarna tycker jag passar, möjligen saknar jag lite mer stämsång...
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det är snyggt!
"Munljud" - antar du menar sången? :)
Nej, förstår vad du menar, ska försöka få bort "smackande" och andra biljud!
Det ligger en andrastämma på sista versen, men i övrigt tyckte jag inte det föll sig naturligt med stämsång.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida