Forum > Färdiga produktioner

Asti & Ydderf - This is me

<< < (6/10) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.08.2010, 19:36:53 ---Skönt med dobro som diskret hjälper till igenom låten och dubblar melodin i solodelen.
Jag tycker balansen på allt är bra så här.

--- Slut citat ---
Tack, det var skönt att höra!
/Asti

Rattlesnake:
Tycker det låter riktigt bra om denna. Stråkarna tycker jag funkar finfint, de fyller ut utan att låta stråkmatta, och jag tycker du har fått till dem riktigt organiska.

Imponerande bra ljudteknik du har i dina låtar nuförtin, du har väl uppgraderat din studio en del, men framför allt har du ett kunnande nu som är stort.

Som Jante-ambassadör vill jag dock meddela att jag hittat några småsaker att klaga på:
Baskaggen är inte rolig, för "metal-kloppig". Skulle vilja ha en rundare, mjukare. Om du har använt Ez-Nashville , vilket jag tror, så får du skruva en hel del...
Sången låter bra, men kanske lite mer dynamik skulle vara på sin plats? Det blir lite mycket nära-väsande.
Slutet kunde ha lite snyggare toning.

Men det var det hela, och det var inte mycket jag hade att klaga på. Mixen känns bra balanserad, finns inget som jag reagerade på som fel i nivå.

Gillar versens melodi mycket, refrängen lite mindre. Men det kanske kommer med lite fler lyssningar.  :)

equality:
Partierna 01:41-02:09 och 02:55-03:22 bort tycker jag. De är för klämkäcka och för mig tappar låten den förtätade stämning som du annars så snyggt har byggt upp. Den höga cellon eller violinen i sista versen tillför inget direkt heller. Tycker inte stycket behöver varieras med stick då vers och refräng är så bra. Dobron låter förstås bra. 

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.08.2010, 00:17:07 ---Tycker det låter riktigt bra om denna. Stråkarna tycker jag funkar finfint, de fyller ut utan att låta stråkmatta, och jag tycker du har fått till dem riktigt organiska.
Imponerande bra ljudteknik du har i dina låtar nuförtin, du har väl uppgraderat din studio en del, men framför allt har du ett kunnande nu som är stort.
Som Jante-ambassadör vill jag dock meddela att jag hittat några småsaker att klaga på:
Baskaggen är inte rolig, för "metal-kloppig". Skulle vilja ha en rundare, mjukare. Om du har använt Ez-Nashville , vilket jag tror, så får du skruva en hel del...
Sången låter bra, men kanske lite mer dynamik skulle vara på sin plats? Det blir lite mycket nära-väsande.
Slutet kunde ha lite snyggare toning.
Men det var det hela, och det var inte mycket jag hade att klaga på. Mixen känns bra balanserad, finns inget som jag reagerade på som fel i nivå.
Gillar versens melodi mycket, refrängen lite mindre. Men det kanske kommer med lite fler lyssningar.  :)

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det låter bra! Skönt också att stråkarna funkar.
Jag har inte uppgraderat studion på länge, men förhoppningsvis har man lärt sig en del om inspelningsteknik och mixning.
Ska kolla om jag kan få till ett mjukare ljud på baskaggen. Det är mycket riktigt EZ Drummer Nashville.
Vad gäller sången ska jag lyssna och se om jag håller med. I så fall blir det att sjunga om!  :)
Slutet håller jag med om, men har glömt att fixa det.
Bra att nivåerna känns rätt! Tack för lyssning och utförlig kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: equality skrivet 16.08.2010, 00:25:26 ---Partierna 01:41-02:09 och 02:55-03:22 bort tycker jag. De är för klämkäcka och för mig tappar låten den förtätade stämning som du annars så snyggt har byggt upp. Den höga cellon eller violinen i sista versen tillför inget direkt heller. Tycker inte stycket behöver varieras med stick då vers och refräng är så bra. Dobron låter förstås bra. 

--- Slut citat ---
Nej, jag har förstått att du inte är så förtjust i de instrumentala partierna!  :)
Om jag plockar bort dom blir låten för kort, så då måste jag skriva en ny vers och
göra en hel del nyinspelningar. Men jag vet inte om jag håller med dig riktigt,
så det här tål att fundera på. Ska kolla den höga cellon i sista versen.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion