Forum > Färdiga produktioner

Asti & Ydderf - This is me

<< < (3/10) > >>

asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.08.2010, 16:35:58 ---Inget fel på arret tycker jag. Trummorna något livlösa dock.
Nylonsolot lät lite malplacerat kanske. Eller så skulle det kanske räcka att placera den i ett helt annat rum. Ett jättestort rum och gärna delay på också. Nästan så att attackerna försvinner.
Instämmer i Guranos kommentar ang. synk i sångdubben. Tajta till och styr upp.
Riktigt snyggt i refrängen där du hänger lite i melodin och på sätt förlänger och förkortar de naturliga perioderna. Bra!!

--- Slut citat ---
Trummorna är ett ständigt problem för mig! Använder EZ Drummer nu, får nog se mig om efter en annan trumplugg.
Eller också hänger det på min oförmåga att få till trummor.  :)
Nylongitarrerna ska bort! De är inte bra här.
Sången ska jag väl kunna fixa till tror jag.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Kornstad:
Hallå där.  Gillar detta, det är en riktigt skön låt.
Två saker är det som stör lyssningen en aning för mig dock.

Det första är som tidigare påpekats den dubbade sången i "this is me" som är riktigt osynk på vissa ord och det andra är trummorna, men inte i sin helhet utan bara virveln. Trummorna ligger rätt lågt i bakgrunden nu och med bastrumma och cymbaler funkar det fint, men virveln upplever jag har ett rätt hårt tillslag vilket får det att kännas konstigt för mig när den låter så lågt.

Kan du inte testa och se om du hittar en visp i setet med softare tillslag och höja volymen en aning på den bara för att kompensera och se om det ger en annan känsla?

Men som sagt, riktigt skön låt denna häringa.

Dividend:
Lyssnar i laptophögtalare, men är det ewql-celli? ;)

Gillar dina låtar med svensk text mer än de med engelska (till skillnad från vad clavi tycker :), men denna var riktigt bra! Gillar starkt sångstilen, men avslutande solot (nylon??) kunde spelats/låtit annorlunda :unsure: Kanske bara en sänkning 1-2db, ingen allvarlig brist när helheten är så bra, men jag reagerade på det...

Trummorna tänkte jag inte på, så de funkar nog :)

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 12.08.2010, 17:46:59 ---Hallå där.  Gillar detta, det är en riktigt skön låt.
Två saker är det som stör lyssningen en aning för mig dock.
Det första är som tidigare påpekats den dubbade sången i "this is me" som är riktigt osynk på vissa ord och det andra är trummorna, men inte i sin helhet utan bara virveln. Trummorna ligger rätt lågt i bakgrunden nu och med bastrumma och cymbaler funkar det fint, men virveln upplever jag har ett rätt hårt tillslag vilket får det att kännas konstigt för mig när den låter så lågt.
Kan du inte testa och se om du hittar en visp i setet med softare tillslag och höja volymen en aning på den bara för att kompensera och se om det ger en annan känsla?
Men som sagt, riktigt skön låt denna häringa.

--- Slut citat ---
Sången ska synkas, absolut!
Ska kolla i EZ Drummer om jag kan hitta en visp med ett mer tilltalande tillslag!  :)
Kul att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 12.08.2010, 18:34:31 ---Lyssnar i laptophögtalare, men är det ewql-celli? ;)
Gillar dina låtar med svensk text mer än de med engelska (till skillnad från vad clavi tycker :), men denna var riktigt bra! Gillar starkt sångstilen, men avslutande solot (nylon??) kunde spelats/låtit annorlunda :unsure: Kanske bara en sänkning 1-2db, ingen allvarlig brist när helheten är så bra, men jag reagerade på det...
Trummorna tänkte jag inte på, så de funkar nog :)

--- Slut citat ---
Ja, det är EWQL-solocello. Men jag har inte lärt mig att ratta in ljuden så bra ännu!   :wacko:
Jag ska göra om solo-partierna, har fått hjälp med det! Nylongitarrerna är väl inte så kul här...
Jag sjunger kanske lite annorlunda här, försökte få till lite "John Martyn"-stuk med lite extra känsla.  :rolleyes:
Vore det inte så jobbigt skulle jag nog skrivit texten på svenska.  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion