Forum > Färdiga produktioner

Asti & Ydderf - This is me

<< < (2/10) > >>

asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 11.08.2010, 23:19:38 ---Hejsan
På vissa partier i låten så har du 2 sångfiler som ska sjunga likadant, kanske har du det så genom hela låten, men på vissa delar så är det lite osynk/variationer i båda filerna som hörs för tydligt - stör mitt lyssnande lite. Sedan tycker jag att det akustiska gitarrsolot inte är så roligt - behöver enligt mig förändras/byggas ut, det skulle lyfta hela låten.
Sedan är jag såld på din röst, mycket behaglig att lyssna till. Håller inte med dig ang arret - det är inte alls dåligt på något sätt tycker jag.
Tja det var lite från mig
Ha det
Gurano

--- Slut citat ---
Den "dubbade" sången förekommer bara i refrängen, men den behöver nog synkas bättre, det är riktigt.
Håller med dig om det akustiska solot! Kom inte på något annat. Det är inte så kul.
OK, arret kanske håller....känns lite väl konventionellt bara.
Jag hade nog hoppats få till lite mer spännande stråkar. Kanske ska bara cellon vara kvar...?
Det var ju roligt att du gillar min röst!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.08.2010, 07:30:32 ---"This is me", är laid back även om sångaren är ganska på och talar om det flera gånger.
Jag gjorde för länge sen en laid back-låt som hette "Here I am", jag kanske ska testa att göra en ny version, hmm. Se där, du har inspirerat mig, igen.
Skön låt, inte så spännande som den blivit om CPG hade fått sätta sina mjölktänder i den, men skön. Mina associationer går till både Beatles och Simon and Garfunkel och refrängen stannar lätt i medvetandet; This is me, this is me...
Synk mellan stämmorna är nog bra att slipa på, håller med Gurano på den punkten.
Jag förväntade mig på nylonakkesolot att ackorden skulle bytas dubbelt så snabbt, från Dm till G o.s.v. men det är bra att du inte gör vad jag förväntar mig.
Yeahh, this is me!

--- Slut citat ---
Funderade på att ha texten "This is me, can't you see that this is me" varje gång,
men tyckte det blev bättre så här......
Vad kul om jag lyckas inspirera dig!  :)
Kanske är det Paul Simon som någonstans från mitt undermedvetna är upphovet till detta.  :)
Ja, "nylonackesolot" är inte riktigt bra! Kanske ska be Ydderf lägga på lite dobro i stället.... :rolleyes:
Då kanske jag lyckades få till lite oväntade ackordföljder i alla fall!  :)
/Asti

egghuvud:
Nä jag tycker notg att det som vanligt funkar. Det som kanske stör mig är den lite distanserade och "storrumsliga" känslan på kompet. Skulle vilja ha det mycket närmare och mer intimt. Mindre reverb lite mer närvaro i kompet och kanske att stråkarna är "naknare" närmare så att säga. En bra cello skulle räcka.  :)

Wernborg:
Inget fel på arret tycker jag. Trummorna något livlösa dock.

Nylonsolot lät lite malplacerat kanske. Eller så skulle det kanske räcka att placera den i ett helt annat rum. Ett jättestort rum och gärna delay på också. Nästan så att attackerna försvinner.

Instämmer i Guranos kommentar ang. synk i sångdubben. Tajta till och styr upp.

Riktigt snyggt i refrängen där du hänger lite i melodin och på sätt förlänger och förkortar de naturliga perioderna. Bra!!

asti:

--- Citat från: egghuvud skrivet 12.08.2010, 14:23:33 ---Nä jag tycker notg att det som vanligt funkar. Det som kanske stör mig är den lite distanserade och "storrumsliga" känslan på kompet. Skulle vilja ha det mycket närmare och mer intimt. Mindre reverb lite mer närvaro i kompet och kanske att stråkarna är "naknare" närmare så att säga. En bra cello skulle räcka.  :)

--- Slut citat ---
Använder för första gången EWQL SO Gold för stråkarna och är lite ovan vid inställningarna. Ska pröva att minska reverbet.
Har också funderat på att skippa violinerna och bara ha kvar cellon. Får testa lite.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion