Forum > Färdiga produktioner

Bass - (varning) What went wrong?

<< < (2/6) > >>

Bass:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2010, 19:34:39 ---Jag har bara lyssnat i laptopens högtalare nu så det låter inte så spännande gällande hela frekvensomfånget. Men... här går det väsentliga fram bra. Ingen burkighet, måhända skulle ett annat piano kunna låta bättre?
Låten är inte jättespännande men mycket bra i sin smörgenre. Sången är väldigt bra och omväxlingen i dynamik i låten är bra. Det är väldigt mycket polish, de musikaliska ytorna glänser som bara den, vackert.

Kul med en så användbar röst! Den måste du använda mer!

--- Slut citat ---

Tack för feedbacken Max!
Haha ja, det är kanske inte någon superspännande låt =D
Försökte lägga en twist mot slutet, och dubblade tempot där för att få nåt att hända.
Märkligt med burkigheten, får se om någon annan reagerar på detta. Sitter nämligen och mixar om och försöker få bort det andra inte märker haha.
Pianot är Ivory, ska prova med Art Vista VirtualGrand v2 som jag nyss fick hem. Låter sjukt bra när det är själv. Vet inte hur det låter i mixen dock.

mvh Bass

Marruschkka:
Vilken pipa :o :D Här låter det lite Jöback men ändå inte, kanonbra ju!!

Låten snygg, fast liiite förutsägbar, men som med så många andra tjusiga ballader som den här, kan man sjunga med direkt, är inte fel alls.

Snyggt, vill höra mer av din röst :rolleyes:

/Marre

cykeln:
Det var väl liksom bara ett pianointro här?

Clemens:
The Voice!   B)

freddy:
Ja, man har ju hört det förut :) Men det funkar absolut. Rösten bär upp det.

Jag tycker också att pianot är lite för diskantrikt, Ivory har bra pianoljud, så jag vet inte vad som hänt?

Hela mixen känns lite hård i diskanten också tycker jag, även cymbaler t.ex. Säkert masterpluggar som gör det.

Stråkarna övertygar inte heller, vad använder du där? Kändes en aning plastiga i min lyssning.

Överlag är det bra, mycket tack vare rösten din som sagt. Mixen kan du nog få till lite bättre, kanske t.o.m plocka bort någon masterplugg?

Snyggt jobbat, kul att se dig här igen Bass.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion