Forum > Färdiga produktioner

Bass - (varning) What went wrong?

<< < (6/6)

Bass:

--- Citat från: Eko skrivet 17.08.2010, 01:45:35 ---Har inte läst några inlägg. Tänk vad en bra röst kan vara förlåtande bara den ligger bra så faller allt annat bort. Nu är det så att i den här låten så är både röst och arr förbannat bra kan känna att jag saknar ett pumpnde parti i form av en refräng dock. I övrigt j*kligt bra utfört.

--- Slut citat ---

Tja Eko!
Tack för komplimangen ang. sången =D Är så jäkla sugen på att försöka lägga om sången nu när jag fått lite trevligare grejjer att leka med sångmässigt!
Ang. pumpandet. Det som har vuxit fram hos mig är att tempot känns för lågt. Skulle man öka ett par bpm kanske pumpandet skulle kännas mer naturligt att slänga in för min det =D

--- Citat från: Vallhagen skrivet 18.08.2010, 18:29:12 ---Varning noterad... och ja jösses, här snålades det inte på oljan:D

Det här är hur kompetent och välljudande som helst. Riktigt (ja riktigt) bra röst.

Pianot är för vasst. Som du antydde en bit upp; kolla velocityn, den går förmodligen i botten (127) på fler än ett ställe och det mår den inte bra av. Funkar när du köttar på med trummor, men naken med sång så gör det ont.

Och sen... personligen klarar jag inte riktigt av genren tror jag... iaf inte idag... men ta inte det personligt;)

tjing
Bengan

--- Slut citat ---
Tja Bengan ^^
Haha, jo detta är smör de la smör deluxe x2  :rolleyes:
Pianot är noterat. Försökte med riktigt dynamiskt lirande på plingplongen, men det gick inge vidare. Tror också att när jag slutmixade så satte jag frekvenser som fick bägaren att rinna över på pianot.
Ska dra ner vel. när jag får tid igen att sitta med låten.
Kul dock att mixa, känns som att det finns så många trasiga frekvenser att förbättra, har inte lyckats riktigt med piano som jag gjorde värre, sången har några riktgit jobbiga frekvenser, och sedan runt 200hz-300hz på slutmixen... har inte riktigt hittat var i de enskilda instrumenten det burkiga (jag själv upplever) sitter.

Tack för feedbacken, och att du lyssnat trots genren!  :D

mvh Bass

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion