Forum > Färdiga produktioner
Bass - (varning) What went wrong?
Bass:
Tjenare
Har inte rört instrumenten sedan innan jul.. haft mycket annat.
Men suget kom mest för att mixa, och då jag inte hade nåt material så spelade jag in denna =D
Utan nåt speciellt i tanke råkade det bli supersmör med en twist mot slutet ^^
Skulle vara väldigt intressant med feedback på mixen.. ja.. allt annat också då =D
mvh Bass
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/What_went_wrong_5aug.mp3[/mp3]
Jonte:
Snyggt! Vilken röst du har (om det är du som sjunger) - makalöst!
Gurano:
Bra sång. Pianot har lite för vassa/hårda toner på några ställen, tycker jag. Smörigt e det :) så inte min kopp riktigt, men det låter bra på det stora hela. Tycker att du kanske bör hitta annat ljud på stråkarna.
Tja det var väl vad jag tyckte
Ha det gott
Gurano
Bass:
--- Citat från: Jonte skrivet 08.08.2010, 19:04:52 ---Snyggt! Vilken röst du har (om det är du som sjunger) - makalöst!
--- Slut citat ---
Haha tack som fan!
Jo det är jag som sjunger. Då jag typ aldrig sjunger numera (senaste 13 åren) så får jag jobba en del innan det kommer. Lät riktigt illa ett tag :P
--- Citat från: Gurano skrivet 08.08.2010, 19:10:45 ---Bra sång. Pianot har lite för vassa/hårda toner på några ställen, tycker jag. Smörigt e det :) så inte min kopp riktigt, men det låter bra på det stora hela. Tycker att du kanske bör hitta annat ljud på stråkarna.
Tja det var väl vad jag tyckte
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Tjenare!
Pianot.. strämmer, har försökt tona ner det lite på nästa mix som jag sitter med. Men jag tror att jag kanske måste gå tillbaka till midifilerna och ändra velocity då de är fööör dynamiska, och jag smackade på lite väl.
Stråkarna är från Halion. Har just skaffat mig Miroslav Philharmonics, har inte hunnit gå igenom det men hoppas de låter bättre och är enkla att få in i mixen.
Övrigt.
I mina monitorer låter detta ok, i Iphone.. ok. Men när jag kommer till bilen, jobbet eller hos brossan. Då låter det apa.
Burkigt och jävligt. Nån som upplever samma sak? Aning om vilken frekvens som sabbar det?
MaxB:
Jag har bara lyssnat i laptopens högtalare nu så det låter inte så spännande gällande hela frekvensomfånget. Men... här går det väsentliga fram bra. Ingen burkighet, måhända skulle ett annat piano kunna låta bättre?
Låten är inte jättespännande men mycket bra i sin smörgenre. Sången är väldigt bra och omväxlingen i dynamik i låten är bra. Det är väldigt mycket polish, de musikaliska ytorna glänser som bara den, vackert.
Kul med en så användbar röst! Den måste du använda mer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida