Forum > Färdiga produktioner

Bass - (varning) What went wrong?

<< < (3/6) > >>

Wernborg:
Standardlåt, men väldigt fint.

Övergången till de snabba trummorna. Kändes som att det saknades en takt eller två där. Blev lite plötsligt.

Kan tyvärr inte säga nåt vettigt om mixen. Laptopläge här och då lät det bra i alla fall.

Snyggt sjunget.

:D

Bass:
Tja grabbar, tack för feedbacken! =P
Haha ja, det va inte direkt en planerad låt. Spelade, byggde och helt plötsligt var jag tvungen att lägga sång. Knåpade ihop en text och sen mix =D
Allt inom loppet av väldigt få timmar. Men mixandet har jag nu i alla fall att knåpa med.
Jag hade nåt jäkligt burkigt i ljudbilden som jag försökte plocka bort. Lite runt 250hz och runt 470 eller nåt tror jag. Detta påverkade pianot mer än jag hoppats på, men det va bättre än tidigare i alla fall. Måste mixas om och rättas till i tidigare läge.
Stråkarna i dötråkiga och är några som finns i Cubase från skivan, nåt i Halion.
Nyss skaffat mig bättre stråkar. Få se om man kan få till nåt där.

Har just skaffat mig en LA-610 mk2 och Neumann TLM49 (hade en tidigare men sålde den). Sången nu går genom PRE73 och C414 XL2
Ser gryyyyymt mycket fram emot att lägga om sång, bas och gitarrer nu. Att se få köra kagge, virvel och lite annat kul genom LA2a liknande T4 kompressorn som finns i LA610 ska bli gryyyymt spännande!

Den snabba övergången. Då den va så slö, ville jag chocka lite. Ballad med twist ;)

Tack som fan för uppmuntrande ord om sången!
Mvh Bass

asti:
Du har en mycket fin sångröst! Vore kul att höra dig i ett mindre arr med mindre reverb.
Låten säger mig inte så mycket, men det är snyggt producerat och bra mixat.
Vilka möjligheter du har med den rösten.

Marruschkka:

--- Citat från: Bass skrivet 13.08.2010, 21:56:14 ---Tja grabbar, tack för feedbacken! =P
Haha ja, det va inte direkt en planerad låt. Spelade, byggde och helt plötsligt var jag tvungen att lägga sång. Knåpade ihop en text och sen mix =D
Allt inom loppet av väldigt få timmar. Men mixandet har jag nu i alla fall att knåpa med.
Jag hade nåt jäkligt burkigt i ljudbilden som jag försökte plocka bort. Lite runt 250hz och runt 470 eller nåt tror jag. Detta påverkade pianot mer än jag hoppats på, men det va bättre än tidigare i alla fall. Måste mixas om och rättas till i tidigare läge.
Stråkarna i dötråkiga och är några som finns i Cubase från skivan, nåt i Halion.
Nyss skaffat mig bättre stråkar. Få se om man kan få till nåt där.

Har just skaffat mig en LA-610 mk2 och Neumann TLM49 (hade en tidigare men sålde den). Sången nu går genom PRE73 och C414 XL2
Ser gryyyyymt mycket fram emot att lägga om sång, bas och gitarrer nu. Att se få köra kagge, virvel och lite annat kul genom LA2a liknande T4 kompressorn som finns i LA610 ska bli gryyyymt spännande!

Den snabba övergången. Då den va så slö, ville jag chocka lite. Ballad med twist ;)

Tack som fan för uppmuntrande ord om sången!
Mvh Bass

--- Slut citat ---

Vassego grabben från den enda tjejen i gänget ;)

/Marre

Dividend:
Bass: Ett råd i all välmening. Som Harmonica Mike (en väldigt respekterad medlem på KR) brukar skriva: "Man kommenterar ALLA som skrivit något om låten."

Annars känns det meningslöst att kommentera din låt, om man inte får feedback..

Låten var helt okej.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion