Forum > Demolåtar

Dividend & Steamman- TechJohn

<< < (4/6) > >>

cykeln:
Byt ut trummorna och låt dom inte komma in förrän lite senare
Kanske som dom gör efter mellanpartiet - men som sagt andra
Enkelt och fint tema i andra delen -
Synthkörer är ju sällan roliga men man får ju ta det man har

Dividend:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.08.2010, 17:56:01 ---Temat eller melodin gillar jag mycket, lagom drömskt och flytande. Jag skulle gärna höra detta utan "skramlet" i bakgrunden.

--- Slut citat ---

Jag tror på denna låt i en mer "ambient"-tappning. Alltså "Mjuka" ljud och beats, skramlet skall väck :)

--- Citat från: cykeln skrivet 11.08.2010, 12:30:53 ---Byt ut trummorna och låt dom inte komma in förrän lite senare
Kanske som dom gör efter mellanpartiet - men som sagt andra
Enkelt och fint tema i andra delen -
Synthkörer är ju sällan roliga men man får ju ta det man har

--- Slut citat ---

Funderar på körer som låter mer synthiga, artificiella. Det är ju inte precis en riktig kör jag vill ha här ;)
Trummorna skall vara mindre "skramliga" och enklare som Space sade.

--- Citat från: asti skrivet 10.08.2010, 20:46:35 ---Suggestivt, nästan hypnotiskt! Inte så likt det du gör nuförtiden.
Kanske en sitar och tablas kunde förstärka detta ytterligare...?
Eller en klassisk gitarr, som ligger och plockar lite då och då halvt i bakgrunden...
Sången lite släpig, riktigt nära miken och ganska entonig.

--- Slut citat ---

Tack för tipsen, tror jag skall försöka få till nåt liknande dessa rekommendationer. Originallåten gjordes för ca 16 år sen eller så, och öh den är faktiskt bättre än detta utkast :D

Shosta ligger utanför skivarp i skåne..

Wernborg:
Snygga snabba figurer i början.

Kan mastern vara lite överstyrd?

Tycker att pianotemat kommer lite i skymundan bakom kören och stortrumman.

Det är väldigt monotont och simpla harmonier.  ;)  Det är bra!

Precis i sluten där man hör syntbasen tydligt så vore det kul med en fortsättning med ett mer rockaktigt komp fast med samma trummor. Dubbeltempo mot nu alltså. Du hade tydligen gitarr på gång så varför inte löpa linan ut och byta stil helt för en stund?

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.08.2010, 16:51:08 ---Snygga snabba figurer i början.

Kan mastern vara lite överstyrd?

Tycker att pianotemat kommer lite i skymundan bakom kören och stortrumman.

Det är väldigt monotont och simpla harmonier.  ;)  Det är bra!

Precis i sluten där man hör syntbasen tydligt så vore det kul med en fortsättning med ett mer rockaktigt komp fast med samma trummor. Dubbeltempo mot nu alltså. Du hade tydligen gitarr på gång så varför inte löpa linan ut och byta stil helt för en stund?

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Det monotona är jag på g att arbeta bort i detta nu ;) Nämen, vi får se vad som händer. Först skall jag fixa till ljudbilden, vet precis hur den skall vara, men det tar tid att hitta passande ljud som klaffar ihop. Tror inte på stilbyta till rock, men ökning av tempo och gitarr kommer garanterat! (Och sång)

equality:
Lite otippat för att vara från dig. Kul. Väntar mig nästan att EMU:s kranpålningshelvete skall bryta ut när som helst... Nä trummorna funkar ju inte distade och tunna. Skön stämning i denna annars och bra grund för den fortsättning du tänkt dig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion