Forum > Demolåtar
Dividend & Steamman- TechJohn
Dividend:
Kul att höra space! Avslutar nog det här projektet, men låter det gå några dagar innan jag slänger över på färdiga. Kan ju framkomma saker annat än dist på trummorna ;)
Gillar också den som den blev nu! :)
/Per
1up:
Skön suggestiv låt! Rymdspel, plattformsspel med sci-fi känsla. Visst upplever man ljudet inledningsvis som lite långt borta fast man vänjer sig snart. Det är bara relativa ljudreferenser. Bra sound ändå när man lyssnat klart. Behagligt. När kommer spelet?... :)
Dividend:
Låten Floating gjordes för halva mitt liv sedan ungefär.
Länkar till en mp3 till originalet, kan kanske vara kul med lite chip/tracker-musik från typ 94-96 för vissa av KR-folket :)
[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/floating.mp3[/mp3]
BaconMcMuffin:
Divi - I really like the themes/melody and especially the synth effects on this one. An apt title, as well! Feels like being stuck somewhere between Asia and Europe... Hey! Isn't Japan known as "the Floating world" or something like that? Maybe that's what's making me think of it...
Anyway - I do think it might be less "perky" with a darker piano tone - that's what I would go for, but to each his own. Nice development of the theme as well....
Dividend:
Juli: Thanks. Sorry bout the late reply, have been busy with other things. Like worrying about how the hell Steamman and I could have ended last with this tune in the forumfestival last summer :lol:
Now, I consider this one finished. I hope noone throws up from the resulting piece I am uploading this very second ;)
-------
okej, tankar upp slutversionen med Steammans grymma gitarrsolo. Hehe, detta är alltså en hyllning till "John Lennon", riktigt klyftiga tankar som framförs av de där utvecklingsstörda synthrösterna i låten, tycker jag. Hoppas ingen spyr av slutresultatet :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida