Forum > Demolåtar

Freddy ft. Kornstad och Emulator - Shadowed Black

<< < (5/7) > >>

freddy:

--- Citat från: Jonte skrivet 08.08.2010, 17:22:07 ---Bra jobbat, låter riktigt bra på alla sätt!

--- Slut citat ---

Kul, tack! :)

Clemens:
Grymt! B)

Emulator:
Det var riktigt kul att få vara med på denna, lixom mammas gata för mig på något vis :)

Så, jag får tacka för allt positivt som skrivits angående min medverkan. Tack!

Trummorna är lite blandat: någon loop från Logic, distad, komprimerat och filtrerat. Sen är det pålagt en virvel som jag kört via en flanger och sen samplat, för att få samma ljud varje gång, och slippa "flanger"-effetens åkande, om ni fattar.
Sen några lösa trumsamplar jag byggt loopar av med delay o baklängeseffekter för att få lite schwung.
Sen ligger det lite halvdissonanta synthar på, osso läste jag lite predikan nån stans, samt skriker freddans tgext i reffen :lol:

tack för gott samarbete F!

JOnnerstone: tackar ödmjukast för specialaren. värmde rejält!

egghuvud:
Riktigt bra faktiskt. Är lite tveksam till det delayade sologitarrfigursljudet (puh). Tycker det känns lite för oldscoolmetal i förhållande till den moderna ljudbilden, men det är ju bara en smaksak.
Snyggt sjunget skall man vara extra petig så kanske någon fras precis i början var lite sur. "Scooooorn" t e x Men när du tar i så där som på slutet så får man fan rysningar.
Bra låt bra produktion. Snyggt!  :)

cykeln:
Den enkla melodin konstaterar snyggt mot den maskinliknande bakgrunden
Kompositionsmässigt saknar jag kanske ett brytande stick
Bra sång och spel
Snygg produktion
.."Recoil kicks back .."  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion