Forum > Demolåtar

Freddy ft. Kornstad och Emulator - Shadowed Black

<< < (4/7) > >>

Kornstad:
Hahaha.....fan vad snyggt det blev!
Kom på mig själv med att skratta i slutet av låten för att det lät så gött.

Har ju bara hört den i första versionen utan Emu-prylarna till och även om den var riktigt bra redan då så blev det stoor skillnad nu.  Riktigt kul!

MaxB:
Finns ett stort problem med den här stycket. Återkommer till det längre ner i inlägget men först till sången.

Det nasala som hörs initialt i ordet scorn 42-43 sekunder låter inte lika proffsigt som allt annat i prodden. Andra delar av sången får ibland hela låten att låta som DT.

Det stora problemet i stycket är att det som vid 2.08 är slutet på inledningen inte följs av den riktigt tunga fortsättningen av låten. Istället är det avslutningen av låten. Vad menar ni? Det är ju här låten ska börja på riktigt! Det som är innan, är bara ett intro.

freddy:

--- Citat från: Eko skrivet 07.08.2010, 20:46:53 ---J-drigt bra "småfixat" måste jag säga osäkerheten är som bortblåst vad gäller Andreas röst. Om du gör ytterligare en fix så kanske hans röst ska få liiite mer diskant på sluttonerna. I övrigt allt väl.

--- Slut citat ---

:) Gött, tack Eko för en andra lyssning.

--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2010, 11:00:10 ---Finns ett stort problem med den här stycket. Återkommer till det längre ner i inlägget men först till sången.

Det nasala som hörs initialt i ordet scorn 42-43 sekunder låter inte lika proffsigt som allt annat i prodden. Andra delar av sången får ibland hela låten att låta som DT.

Det stora problemet i stycket är att det som vid 2.08 är slutet på inledningen inte följs av den riktigt tunga fortsättningen av låten. Istället är det avslutningen av låten. Vad menar ni? Det är ju här låten ska börja på riktigt! Det som är innan, är bara ett intro.

--- Slut citat ---

Tja max,

Problemet du beskriver är det jag tycker är styckets charm faktiskt. Varför ska man inte ha ett arr på det sättet? Lämnar vad kunde ha varit hängandes i luften. Musiken speglar vad som sägs textmässigt och i slutet av låten ställs alls på sin spets.

Tack för lyssning och feed!

MaxB:

--- Citat från: freddy skrivet 08.08.2010, 11:28:16 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2010, 11:00:10 ---Finns ett stort problem med den här stycket. Återkommer till det längre ner i inlägget men först till sången.

--- Slut citat ---

Problemet du beskriver är det jag tycker är styckets charm faktiskt. Varför ska man inte ha ett arr på det sättet? Lämnar vad kunde ha varit hängandes i luften. Musiken speglar vad som sägs textmässigt och i slutet av låten ställs allt på sin spets.

--- Slut citat ---

Låten skulle kunna fortsätta med ett tungt instrumentalt parti, i så fall. Min upplevelse av låten och dess uppbyggnad, är att den är för kort. Har däremot ingen aning om hur lång den egentligen är.

Åsså var det det nasala som hörs initialt i ordet scorn 42-43 sek in i låten.
Jag tycker det är synd att låta det passera. Borde fixas i en så här tung låt...

Jonte:
Bra jobbat, låter riktigt bra på alla sätt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion