Forum > Demolåtar

Freddy ft. Kornstad och Emulator - Shadowed Black

<< < (6/7) > >>

freddy:

--- Citat från: egghuvud skrivet 11.08.2010, 09:47:13 ---Riktigt bra faktiskt. Är lite tveksam till det delayade sologitarrfigursljudet (puh). Tycker det känns lite för oldscoolmetal i förhållande till den moderna ljudbilden, men det är ju bara en smaksak.
Snyggt sjunget skall man vara extra petig så kanske någon fras precis i början var lite sur. "Scooooorn" t e x Men när du tar i så där som på slutet så får man fan rysningar.
Bra låt bra produktion. Snyggt!  :)

--- Slut citat ---

Kul, tack Egget! Jag gillar nog gitarrljudet, men sen gillar jag nog även "oldschoolmetal" :) Kornstads avslutning är mäktig, man önskar gärna mer i det tonläget från honom :)

--- Citat från: cykeln skrivet 11.08.2010, 12:24:44 ---Den enkla melodin konstaterar snyggt mot den maskinliknande bakgrunden
Kompositionsmässigt saknar jag kanske ett brytande stick
Bra sång och spel
Snygg produktion
.."Recoil kicks back .."  :D

--- Slut citat ---

Tack :) Jag tänkte att den klarade sig utan stick eftersom den inte är så lång, men om den förlängs framöver så är det nog ett måste, dock inga planer på det nu. Mycket annat som ska göras klart också :D Tack för kommentaren.

clavinova:
Inte direkt min musikaliska tekopp men tummen upp för hantverket, snyggt och väl sammanhållet!

freddy:

--- Citat från: clavinova skrivet 11.08.2010, 23:13:33 ---Inte direkt min musikaliska tekopp men tummen upp för hantverket, snyggt och väl sammanhållet!

--- Slut citat ---

Thanks champ! :)

hogge:
Detta har jag missat helt..?
Riktigt , riktigt gott collab här.. Skulle gärna höra fler låtar från Ert "nya band"  :P
Grymt!

freddy:

--- Citat från: hogge skrivet 17.08.2010, 11:31:20 ---Detta har jag missat helt..?
Riktigt , riktigt gott collab här.. Skulle gärna höra fler låtar från Ert "nya band"  :P
Grymt!

--- Slut citat ---

Du får la öppna ögonen :) Den har inte existerat så länge, hehe.

Ja, det blev lyckat. Emu gav en extra dimension till det och Andreas sjunger den bra. Kul att du gillar.

Det blir säkert något mer framöver. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion