Forum > Färdiga produktioner
equality - Carry on
robc:
Bra text. Gillar synthslingan, för den är så oväntad.
Skön låt, nästan lika bra som "Come on"...
robc
equality:
asti: Ja visst! Jag älskade den plattan med Youngs Helpless och Joni Mitchells Woodstock. Pojkvännen Graham Nash förbjöd henne åka dit, "för farligt"! Framförandet på Woodstock av Suite: Judy blue eyes är fortfarande en fåtöljvältare. Försökte plocka ut Stills guraspel men lyckades aldrig. Han kör med drop-D eller nåt sånt. Tack Peter för remindern och peptalk!
robc: Robban, du är jämt så snäll och kommer till och med ihåg en låt med nästan samma namn! Bugar till fotknölarna! Synthslingan var jag ju väldigt tveksam till... :rolleyes:
Dividend:
Willkommen zu KR once more Equality! :D
Härlig låt. Som vanligt.
Min enda invändning och den är så minimalt viktig, att du kan bortse från att läsa nästa rad:
Visor och pop, bör sjungas på svenska! Rock kan gå an :D
Det är min åsikt för all tid jag har kvar av mitt liv. Fan, jag måste sluta röka... Har ju snusperioder (långa) ibland...
JAja, skitbra pop är det och gitarrspelet är glimrande som vanligt....
equality:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.08.2010, 03:15:57 ---Willkommen zu KR once more Equality! :D
Härlig låt. Som vanligt.
Min enda invändning och den är så minimalt viktig, att du kan bortse från att läsa nästa rad:
Visor och pop, bör sjungas på svenska! Rock kan gå an :D
Det är min åsikt för all tid jag har kvar av mitt liv. Fan, jag måste sluta röka... Har ju snusperioder (långa) ibland...
JAja, skitbra pop är det och gitarrspelet är glimrande som vanligt....
--- Slut citat ---
Tack Dividend! Svenska vill ja gärna skriva på men jag får inte till det riktigt, det är som viss sorts musik inte passar (mig) på svenska. Rökat skall du definitivt lägga på hyllan, ju tidigare desto bättre för hälsan och därmed livslängden. Snuset är för mig också komplicerat, ungefär som musiken. Har långa fria perioder men aldrig känt mig så där jättemotiverad att lägga av helt men man kan ju göra pausar längre och längre. Försvinner till Barcelona några dagar och förlänger snusstoppet ett tag till. :rolleyes:
Rattlesnake:
Jätteskön låt. Luftig och fin ljudbild, du är konsekvent i dina inspelningar, du skulle kunna lägga ihop dem som ett album och de skulle passa varann perfekt i soundet.
Synthen är nära moog-idealet, men låter något för övertons-ljus tror jag.
Sången är tyvärr inte riktigt i pitch överallt. Du låter lite som att du är rostig, som att du inte riktigt håller stämbanden igång genom att sjunga mycket, eller nyligen har varit förkyld.
Sparrow-partiet är underbart, sluttakten kanske låter lite taffligt. Men kul att höra något nytt från dig, det känns som det var ett tag sedan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida