Forum > Färdiga produktioner
equality - Carry on
equality:
LÅTNAMN: Carrry on
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: ca 2 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Långt uppehåll med låtskrivandet här. Idéerna finns nog men ids inte riktigt spela in någonting. Nu under semestern och regniga dagar finns ju nästan inget att skylla på... Detta är ett enkelt stycke som gjordes till dottern när hon hade det lite besvärligt.
Hoppas att den kan betraktas som klar. Jag inser bristerna i fr a sången och syntsolot. Om någon vill hjälpa till vore det kul! :)
Feedback är ju alltid välkommet och jag skall bli en bättre medborgare strax och feedbacka mer. Vi hörs!
0814: Ny version: Synth väck, cello och piano in, a-guresolo nu.
0819: Ny version: Trummor väck, pannat körer och elpiano enlig Mahans råd. Cello bättre i synk hoppas jag.
Tokai:
Kul att ha dig tillbaka på banan igen :D
Läckert gitarrspel där i början, men den akustiska låter väldigt komprimerad.
Nivåerna på basen är lite ojämn tycker jag.
Partiet med "I hold you like a sparrow" samt efterföljande - där tycker jag musiken ska vila mer, basen behöver inte vara så energisk på dom ställena.
Får lite Crosby, Stills & Nash över det hela. Dock inte samma precisa stämmor, och det kan man väl inte begära heller.
Hoppas dottern fick lite ny livskraft (eller vad det nu var som saknades) med denna låt!
equality:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.08.2010, 15:02:19 ---Kul att ha dig tillbaka på banan igen :D
Läckert gitarrspel där i början, men den akustiska låter väldigt komprimerad.
Nivåerna på basen är lite ojämn tycker jag.
Partiet med "I hold you like a sparrow" samt efterföljande - där tycker jag musiken ska vila mer, basen behöver inte vara så energisk på dom ställena.
Får lite Crosby, Stills & Nash över det hela. Dock inte samma precisa stämmor, och det kan man väl inte begära heller.
Hoppas dottern fick lite ny livskraft (eller vad det nu var som saknades) med denna låt!
--- Slut citat ---
Hej Tokai! Jo hon blev glad för för låten. Du har rätt, lite rörigt där i andra B-delen, ändrat nu och dessutom tagit bort kompressionen på ak gitarren. CS & N härlig referens! Tack!
Marruschkka:
Tycker detta är känslosamt och tilltalande, yes, speciellt sticket med "holding like a sparrow"...fint parti. Sen från 1:25 blir det snygg stämsång. Bra.
Snyggt, och jag förstår dotra blev glad över denna fina sång :rolleyes:
/Marre
equality:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 04.08.2010, 19:45:31 ---Tycker detta är känslosamt och tilltalande, yes, speciellt sticket med "holding like a sparrow"...fint parti. Sen från 1:25 blir det snygg stämsång. Bra.
Snyggt, och jag förstår dotra blev glad över denna fina sång :rolleyes:
/Marre
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker så Marre! :wub: Tusen tack! Ändrade nu lite till: de-essern på, automatiserade guran, trummor med mer transient, syntsolot ändrat... alltid hoppas man på det bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida